Vreemde voorruit

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-05-2016 15:46 #160803 door Jorn Venema (GAST)
Vreemde voorruit is gemaakt door Jorn Venema (GAST)
Hoi allen,

Toen ik mijn voorruit een zonneband heb laten geven heeft de stickeraar grondig de binnenruit en rubbers schoongemaaakt. Eenmaal thuis was ik blij.

Maar vanmorgen ontdekte ik dat door die schoonmaak vocht en enigszins wat viezigheid tussen de rubbers en de kit zat. Inspecterend op welke wijze ik dit kon schoonmaken ontdekte dat mijn voorruit voor plaatsing op maat gezaagd is. Hobbeltjes en dalletjes boven, onder en aan de zijkanten tussen kit en rubbers. Komt dit vaker voor? Ik baal als een stekker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Zwerus
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-05-2016 18:59 #160806 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Vreemde voorruit
Beste Jorn
Ga er maar van uit dat de ruit niet bijgezaagd is want dit is bij gelaagd glas en veiligheidsglas niet mogelijk de ruit zou gelijk sneuvelen

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2016 19:33 #160809 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Vreemde voorruit
Gelaagd glas is juist wel (met wat gevoel en geluk) op maat te slijpen. Securit/gehard glas niet.
Zijn er lasnaden in de raamstijlen te vinden? Ik ken een geval van een VW kever waarvan na het vervangen van het dak de voorruit niet meer paste en toen op een slijpsteen aangepast werd ...
Maar misschien zijn dat bij jou gewone fabricagesporen, je ziet er na plaatsing niets van.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Mathieu van den Bosch
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2016 22:11 #160813 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Vreemde voorruit
En al zou de ruit op maat gezaagd zijn (raar als het gebeurt zou zijn), wat is er mis mee? Heb je lekkage?

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.

• Jorn Venema (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
30-05-2016 22:48 #160831 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Vreemde voorruit
Dank allen voor jullie antwoorden. Ik ben erachter gekomen dat de meneer die mijn zonneband boven aan de binnenkant van mijn voorruit bevestigde enorm veel schoonmaakmiddelen toepaste. Bovenop mijn mijn dashboard heb ik een mooie, ronde afwerkingsrand zitten. Iets daarna volgt de kitrand van het ruit. Bij het productieproces er veel vocht en vuil tussen deze beide randen gaan zitten. Hierdoor werd het mij uiteindelijk duidelijk dat de kitrand hobbels en dalen vertoond. Ik heb dit geprobeerd schoon te maken, maar het blijft evident zichtbaar. Ben zelfs op zoek naar een nieuwe voorruit, want het lijkt alsof de ruit niet goed gezaagd is.

Groet,
Jorn

• S.P.H Simon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-06-2016 18:54 #160855 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Vreemde voorruit
Een oude ruit heeft veel krasjes die bij oplichten in het donker bij tegenliggers.
Een nieuwe is de beste oplossing.
Ook een nachtbril helpt daartegen ik kan op vakantie niet meer zonder, bij regen en duisternis is het een wereld van verschil!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD