Hulp gevraagd bij installatie Hella Ralleye 1000

Lees meer
09-05-2016 15:54 #160238 door Jorn Venema (GAST)
Hulp gevraagd bij installatie Hella Ralleye 1000 is gemaakt door Jorn Venema (GAST)
Ik ben sinds oktober vorig jaar bezig met het opknappen van mijn 240GL uit '85. Ik kom nu ook in de fase om de uitstraling naar mijn wensen aan te passen. Zo ontvang ik binnenkort een set Hella Ralleye 1000. Deze worden normaliter op de bumper geplaatst door middel van het boren van een gat in de bumper en de lamp met een soort schroefdraad daarin te bevestigen. Eerder heb ik de aanschaf van deze lampen op het forum besproken en kreeg ik tips dat men in Zweden deze lampen met nette stalen plaatjes monteerden. Ik zou graag meer van dergelijke oplossingen willen daar ik redelijk perfectionistisch ben. Een beetje hulp is ook graag gewenst :) evt tegen betaling.

Met vriendelijke groet,
Jorn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2016 23:52 #160291 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Hulp gevraagd bij installatie Hella Ralleye 1000
En waar woont de geachte heer Venema dan?

Ik woon in Vlissingen en dat is meestal voor iedereen oeverloos ver weg.
Overigens kan je ook eens kijken of het niet mogelijk is om de lampen in de carrosserie te plaatsen. Dat is makkelijker (en veel goedkoper) te herstellen mocht je dat willen.
Verder zijn bij extra lampen ook zogenaamde "stay-bars" aan te raden om stabiliteit te geven anders rij je in het donker met zo'n lekker trillende lichtbundel wat waardeloos is.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2016 10:35 #160300 door Jorn Venema (GAST)
Beantwoord door Jorn Venema (GAST) in topic Hulp gevraagd bij installatie Hella Ralleye 1000
Hoi Theun, ik woon in Amersfoort en weet uit ervaring hoelang het rijden naar Vlissingen is...
Ik ben inderdaad ook op zoek naar montage/stabilisatie plaatjes. Een paar trillende lampen op de bumper lijkt mij niet ideaal..

Groet,
Jorn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11-05-2016 17:36 #160308 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Hulp gevraagd bij installatie Hella Ralleye 1000
is vrij simpel op te lossen, neem een strip staal en buig die in een s-vorm, twee gaten boren en je hebt een lampsteun; om trillen tegen te gaan zijn er steuntjes te koop in de auto onderdelenhandel, aan bovenkant lamp vastmaken, door de grill frommelen en maak je vast aan het scherm er achter


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.