Welke behandelvolgorde epoxy primer en plamuur?

• Ko Jobse
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-12-2015 09:20 #156242 door Ko Jobse
Wat is de beste volgorde van het behandelen van roestplekken op plaatwerk?
1. goed blank maken
2. behandelen met Fertan
En dan weet ik niet goed volgorde van epoxy primer Ferpox 1K (spuitbus) en het strakmaken met plamuur.
Op het forum heb ik gelzen dat de epoxy primer direct op het metaal aangebracht moet worden om luchtdicht af te sluiten.
Maar als de epoxy primer eerst aangebracht wordt en je daarna gaat plamuren en schuren, dan wordt de epoxy glanslaag plaatselijk open geschuurd. Ga je dan spuiten met gewone primer en lak, dan gaan die geschuurde epoxy plekken bladderen.
Wie heeft hiermee ervaring opgedaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ko Jobse
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-02-2016 16:17 #158115 door Ko Jobse
Beantwoord door Ko Jobse in topic Welke behandelvolgorde epoxy primer en plamuur?
Als niemand hiermee ervaring heeft, dan deel ik mijn eigen ervaringen, die ik deze winter opgedaan heb.
Ik ben erachter gekomen, dat je de epoxy primer Ferpox 1K nooit moet schuren, want dan gaat de gewone primer of de lak bladderen als je dat erop spuit.
Daarom is de meest praktische volgorde:
1. goed blank maken
2. putroest behandelen met Fertan
3. plamuren, indien nodig
4. epoxy primer spuiten en niet meer schuren
5. gewone primer spuiten
6. lak spuiten
Een bijkomend voordeel van epoxy primer spuiten op de plamuur is, dat het goed vult, dus je krijgt een mooi glad oppervlak.

• S.P.H Simon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-02-2016 19:00 #158117 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Welke behandelvolgorde epoxy primer en plamuur?
Omdat plamuur water op kan nemen zou ik epoxy onder de plamuur doen en erover. Dan sluit je het plamuur helemaal af, net als een plastic zakje over de boterham

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD