Achterbank/reservewiel/klep

• Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-11-2015 22:38 #156000 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Achterbank/reservewiel/klep is gemaakt door Jeroen Kuizenga (GAST)
Hallo leden!

Ik heb een aantal vragen.
Graag zou ik een dubbele uitlaat willen, 1 links en 1 rechts. Bij aanschaf van de auto zat er al een Simson demper onder de auto en ik heb dezelfde erbij gekocht. Het probleem nu is dat de uitsparing van het reservewiel in de weg zit. Hebben jullie tips hoe dit het beste weggehaald kan worden? Zelf vond ik slijpen nogal link ivm de gastank en benzinetank.

Verder heb ik nog een vraag. Ook zou ik graag een embleemloze achterklep willen zonder handvat. Mijn idee is om een soort van kabel te trekken richting de bestuurders stoel en daar een hendel te maken zodat de klep alleen vanuit daar geopend kan worden. Hebben jullie hier ook tips of ervaring mee?

Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ruud Klok (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-11-2015 06:47 #156004 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Achterbank/reservewiel/klep
Hoi Jeroen,

Je kan de reservewielbak gewoon wegslijpen hoor, wel ff je benzinetank en LPGtank demonteren... dan heb je ook meer ruimte om te lassen.

Ik ga er vanuit dat je niet meer gebruik gaat maken van die bak omdat je reservewiel toch te breed is.
Ik zou een spuitbusje voor de eventuele lekke band een mooi plekje geven.
Verder zou ik de Simon koppelen voor de achteras... anders heb je wellicht te weinig "druk"op de tweede (extra) demper...

Je hebt van die electrische deur openers... ik heb geprobeerd deze aan te sluiten maar dat is mij nog niet gelukt. je kan het inderdaad ook met een kabel proberen maar je moet eerst de hele constructie veranderen. De handgreep is namelijk het slot...
Als je de handgreep demonteert dan heb je een groot trapeziumvormig gat met vier boutgaatjes... (eenvoudig dicht te lassen lijkt mij... maar dan de vergrendeling nog...

Grtz Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD