Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-11-2015 17:43 - 21-12-2015 22:03 #155671
door C. Los (GAST)
Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!? is gemaakt door C. Los (GAST)
Zoals jullie waarschijnlijk ook wel gedaan hebben met een nieuwe aankoop.. helemaal uit elkaar halen! 
Een van de sloten werkt niet en ik heb 5 sleuteltjes aan mijn bos.. Een beetje overdreven!
Nu heb ik het slot er uit gehaald maar ik kom er even niet uit wat ik nu moet bestellen. Ik heb het idee dat het slot ooit met een schroevendraaier geforceerd is(diefstal?) waardoor het binnenwerk is gebroken.
Alleen.. Wat moet ik nu allemaal bestellen voor mijn Amazon?
Sowieso dit setje om de sleutels gelijk te krijgen:
www.volvokv.nl/index.php?option= ... Itemid=163

Een van de sloten werkt niet en ik heb 5 sleuteltjes aan mijn bos.. Een beetje overdreven!
Nu heb ik het slot er uit gehaald maar ik kom er even niet uit wat ik nu moet bestellen. Ik heb het idee dat het slot ooit met een schroevendraaier geforceerd is(diefstal?) waardoor het binnenwerk is gebroken.
Alleen.. Wat moet ik nu allemaal bestellen voor mijn Amazon?
Sowieso dit setje om de sleutels gelijk te krijgen:
www.volvokv.nl/index.php?option= ... Itemid=163
Laatst bewerkt 21-12-2015 22:03 door C. Los (GAST).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-11-2015 18:52 #155674
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
Het meest makkelijk is volgens mij om een gebruik portierhendel compleet te kopen, heb je meteen evt veertjes en klipjes enz. en inderdaad een setje nieuwe slotjes
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-11-2015 19:06 #155675
door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
Blijkt een hele speurtocht te worden.
Puur het cilinder of een compleet met hendel is lastig te vinden. Hier in de shop kom ik hem niet tegen maar ook niet op scandcar of de andere klassiekershops.
Puur het cilinder of een compleet met hendel is lastig te vinden. Hier in de shop kom ik hem niet tegen maar ook niet op scandcar of de andere klassiekershops.
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-11-2015 19:18 #155676
door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
Los je hebt een PB.
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-11-2015 20:15 #155679
door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
Dick had er nog een liggen dus volgende week kan ik hem inbouwen!
Ontzettend lastig te vinden onderdeel trouwens. Geen shop waar ik hem kan vinden in binnen- en buitenland.
Ontzettend lastig te vinden onderdeel trouwens. Geen shop waar ik hem kan vinden in binnen- en buitenland.
14-11-2015 11:13 #155687
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieIs dit wat je zoekt?
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-11-2015 20:14 #155707
door C. Los (GAST)
Nee, was het maar zo. Dan was het simpel geweest.
Je hebt dus je deurklink, daar zit een geveerde knop in en daar zitten die cilinders in. Het gaat om de geveerde knop die dus van binnenuit gebroken is. Hierdoor kan de cilinder niet meer vast schieten en krijg je de deur niet in het slot.
Dick heeft nog een setje die ik volgende week kan inbouwen.
Je hebt dus je deurklink, daar zit een geveerde knop in en daar zitten die cilinders in. Het gaat om de geveerde knop die dus van binnenuit gebroken is. Hierdoor kan de cilinder niet meer vast schieten en krijg je de deur niet in het slot.
Dick heeft nog een setje die ik volgende week kan inbouwen.

- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-12-2015 21:00 #156719
door C. Los (GAST)
Toch maar weer even een berichtje.
Deurhendel + binnendeel heb ik ontvangen. Helaas blijkt deze -net zoals veel anderen- toch wat oncomfortabel uitgesleten te zijn. Na jaren gebruik komt dat naar voren. Nu is het onderdeel wel bruikbaar, maar ik ben bang dat het geen lange levensduur heeft..
Nu zoek ik dus een hagelnieuw deel. Geen een van de bekende webshops heeft hem(tweedehands waag ik mij niet meer aan). Zelfs niet in Zweden/ebay/VS.
Ik zit er dus aan te denken om het onderdeel zelf te maken, een 3D model heb ik al:
1. Ik kan ze in plastic laten 3D printen en daarna een dikke nikkel laag geven, de 3D prints heb ik al alleen het aanbrengen van de eerste metalen laag gaat niet heel lekker. Sputteren gaat beter, alleen is erg duur. Ik heb nu een replica van dit onderdeel in koper gemaakt alleen door een foutje heb ik voortijdig de 3D print krom laten gaan door een föhn.
2. Verloren was methode.. Heel rigoureus een aantal van deze parts laten printen, gips mal gieten, uitstoken en in gietijzer of koper laten gieten en verchromen.
3. Andere opties?!
Gezien geen enkele shop heeft is het misschien wel interessant om er meerdere te maken. Ooit gaan die dingen stuk.
Deurhendel + binnendeel heb ik ontvangen. Helaas blijkt deze -net zoals veel anderen- toch wat oncomfortabel uitgesleten te zijn. Na jaren gebruik komt dat naar voren. Nu is het onderdeel wel bruikbaar, maar ik ben bang dat het geen lange levensduur heeft..
Nu zoek ik dus een hagelnieuw deel. Geen een van de bekende webshops heeft hem(tweedehands waag ik mij niet meer aan). Zelfs niet in Zweden/ebay/VS.
Ik zit er dus aan te denken om het onderdeel zelf te maken, een 3D model heb ik al:
Bijlage screenshot2015-12-21at20.jpg niet gevonden
1. Ik kan ze in plastic laten 3D printen en daarna een dikke nikkel laag geven, de 3D prints heb ik al alleen het aanbrengen van de eerste metalen laag gaat niet heel lekker. Sputteren gaat beter, alleen is erg duur. Ik heb nu een replica van dit onderdeel in koper gemaakt alleen door een foutje heb ik voortijdig de 3D print krom laten gaan door een föhn.
2. Verloren was methode.. Heel rigoureus een aantal van deze parts laten printen, gips mal gieten, uitstoken en in gietijzer of koper laten gieten en verchromen.
3. Andere opties?!
Gezien geen enkele shop heeft is het misschien wel interessant om er meerdere te maken. Ooit gaan die dingen stuk.
Bijlage screenshot2015-12-21at20.jpg niet gevonden
Bijlagen:
22-12-2015 12:02 #156732
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Deurslot intern afgebroken - Nieuwe maken!?
Hardstikke mooi als dat gaat lukken natuurlijk!
Maar nog even een vraagje: ik herken het onderdeel met de sleutel niet, ik heb een Amazon van 1967 en de slotcilinders zitten bij de mijne allemaal in de deurknop?
Maar nog even een vraagje: ik herken het onderdeel met de sleutel niet, ik heb een Amazon van 1967 en de slotcilinders zitten bij de mijne allemaal in de deurknop?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
22-12-2015 13:08 #156735
door C. Los (GAST)
Op de foto is met pakking. Misschien dat dit wat verwarring veroorzaakt.
Je hebt je slotcilinders, deze zitten in een knop die je indrukt waarna je deur open springt. Die knop zit/glijdt dan weer in de hendel zelf. Het is de knop waar je een 3D afbeelding van ziet en wat dus bij een van de eerste foto's is afgebroken.
Inmiddels ben ik met een tweede poging bezig en de onderdelen liggen in het zuur te electroformen. Het lijkt er tot nu toe op dat het gaat lukken om dit onderdeel na te maken. Ik ben ontzettend benieuwd naar de sterkte als de eindlaag er op zit.
Je hebt je slotcilinders, deze zitten in een knop die je indrukt waarna je deur open springt. Die knop zit/glijdt dan weer in de hendel zelf. Het is de knop waar je een 3D afbeelding van ziet en wat dus bij een van de eerste foto's is afgebroken.
Inmiddels ben ik met een tweede poging bezig en de onderdelen liggen in het zuur te electroformen. Het lijkt er tot nu toe op dat het gaat lukken om dit onderdeel na te maken. Ik ben ontzettend benieuwd naar de sterkte als de eindlaag er op zit.