Rubbers en Fluid Film
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Hendrik Teerink" schreef:
"Jan van Bochove" schreef:
ik zou er ziek van zijn als ik op een dag m'n portier open en er achter kom dat het rubber UIT z'n profieltje is geperst door de zwelling.
Misschen zitten ze daardoor wel juist extra stevig in de gootjes! (wishfull thinking)
Haha zo dacht ik er ook over. Sluit een deurrubber niet goed meer, spray hem in met fluid film.
Ik heb mijn Amazon ook volledig ingespoten met Fluidfilm, maar opzwellende rubbers is mij niet opgevallen.
Ik heb wel het idee dat het een goede roestpreventie is. Maar mijn kleding zit wel regelmatig onder doordat het overal naar toe kruipt. Heb gehoord dat het met lassen e.d. wel een drama schijnt te zijn. Gelukkig daar nog niet aan toe.

- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Beetje slordig, ik had de regels omgedraaid, álle profielen zijn in gewicht én in lengte toegenomen dus.
Oppervlak wordt niet aangetast, geeft ook niet zwart af of zo.
Sterkte blijft vooralsnog hetzelfde, soepelheid neemt 200% toe.
Hendrik, ik zou willen dat het zo was, dan had FF een extra verkoop argument

Alfried, dat ben ik met je eens, vooral aan binnenzijden van carrosseriedelen.
Kevin, goed dat je het vraagt, heb ik gedaan, geen enkele invloed merkbaar van (warm) water op de controlerubbers, ook geen gewichttoename.

Boele, gelukkig loop ik 6 dagen per week in werkkleren

daar wordt je ook niet vrolijk van....... Juist door de FF hopen we voor de komende decennia van lassen af te zijn

Alfried, ik weet niet of het zich makkelijk laat verwijderen, met ontvetter uit de spuitwereld vermoed ik dat het wel wil.
groet,Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi

Ik heb de indruk dat de overtollige FF voor een deel is opgenomen door het rubber maar er lijkt een soort residu achtergebleven te zijn, is namelijk taaier dan een druppel gewone FF.
Waarschijnlijk is het opgenomen volume FF per cm zo weinig dat ik er goed mee weg kom.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
kantelbeugels en amazon combi project
In antwoord van mijn vraag om tips kreeg ik heel wat goede adviezen en werden 2 middelen genoemd;
Vaseline en glycerine.
Daar ga ik mij dus op richten.
Enigzins huiverig door de invloed van FF gelijk even googlen op de genoemde stoffen en ja hoor, natuurlijk er zijn ook weer nadelen te vinden van de stoffen.
Ik wil niet direkt conclusies gaan trekken dus ga er eerst nog wat over lezen, glycerine lijkt mij vooralsnog de veiligste voor rubber.
Rubber is natuurlijk ook een hele algemen term, soms ook voor profielen die heel ver van de (rubber)boom zijn gevallen :lol:

- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
En afwasmiddel gebruiken als glijmiddel is ook niet heel handig ivm zouten die erin zitten...
Er zijn ook allerlei andere middelen in de handel, met geur- en smaakstoffen, tast rubbers niet aan zegt men

www.condoom-anoniem.nl/durex-glijmiddel
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl