rozetten katterug verschillend?
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-11-2015 19:05 #155549
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
rozetten katterug verschillend? is gemaakt door Rudi
Hallo,
ik heb twee nieuw verchroomde rozetten voor een katterug, tenminste ging ik ervan uit dat ze alle twee voorrozetten daarvan zijn. Het blijkt echter, dat ze qua bevestigingspunt anders zijn. Weet iemand waarom er dit verschil is cq wat voor rozetten het zijn? Zie de foto's: van boven/voren hetzelfde, maar van onder/achteren verschillend.
groeten,
Rudi
ik heb twee nieuw verchroomde rozetten voor een katterug, tenminste ging ik ervan uit dat ze alle twee voorrozetten daarvan zijn. Het blijkt echter, dat ze qua bevestigingspunt anders zijn. Weet iemand waarom er dit verschil is cq wat voor rozetten het zijn? Zie de foto's: van boven/voren hetzelfde, maar van onder/achteren verschillend.
groeten,
Rudi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-11-2015 23:25 #155576
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic rozetten katterug verschillend?
Hallo Rudi
Ik heb dit ook aan de hand gehad. Dacht ook dat die aan de voorzijde allemaal hetzelfde waren. Maar dit blijkt, zoals je zelf ook hebt vast gesteld, niet zo te zijn.
Ik heb even op onze webshop gekeken.
Het middenvoor bumperdeel van een 444/445 van 54-60 heeft het onderdeelnummer 88587.
Het middenvoor bumperdeel van een 544 van 60-68 heeft het onderdeelnummer 661697.
Dus het verschil zit in het betreffende bumperdeel.
Ook de rozetten voor de voorzijde van een 444/445 (E tm L onderdeelnummer. 89495) hebben een ander onderdeelnummer dan de rozetten van 54-68 ( onderdeelnummer 661248).
Dus die zijn, zoals uit de onderdeelnummers blijkt, inderdaad verschillend.
Blijft natuurlijk de vraag over, wat heeft de 444 L uitvoering van 1957 ??
gr.
Jan
Ik heb dit ook aan de hand gehad. Dacht ook dat die aan de voorzijde allemaal hetzelfde waren. Maar dit blijkt, zoals je zelf ook hebt vast gesteld, niet zo te zijn.
Ik heb even op onze webshop gekeken.
Het middenvoor bumperdeel van een 444/445 van 54-60 heeft het onderdeelnummer 88587.
Het middenvoor bumperdeel van een 544 van 60-68 heeft het onderdeelnummer 661697.
Dus het verschil zit in het betreffende bumperdeel.
Ook de rozetten voor de voorzijde van een 444/445 (E tm L onderdeelnummer. 89495) hebben een ander onderdeelnummer dan de rozetten van 54-68 ( onderdeelnummer 661248).
Dus die zijn, zoals uit de onderdeelnummers blijkt, inderdaad verschillend.
Blijft natuurlijk de vraag over, wat heeft de 444 L uitvoering van 1957 ??
gr.
Jan
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-11-2015 00:11 #155577
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic rozetten katterug verschillend?
Hallo Jan,
hartelijk dank voor deze eerste stap, nu nog de toewijzing vinden welke van de 2 van welke serie is. Hiertoe heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal, maar op dit forum zal er zeker iemand zijn die dit kan aangeven.
groeten,
Rudi
hartelijk dank voor deze eerste stap, nu nog de toewijzing vinden welke van de 2 van welke serie is. Hiertoe heb ik helaas geen vergelijkingsmateriaal, maar op dit forum zal er zeker iemand zijn die dit kan aangeven.
groeten,
Rudi
10-11-2015 10:34 #155585
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic rozetten katterug verschillend?
Onder "Documentatie" kun je het "Vademecum voor de bezitter van PV en Duett" vinden, waarin een afzonderlijk hoofdstuk is opgenomen over de verschillende bumpers en rozetten. Wellicht dat je daar iets aan hebt
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-11-2015 20:00 #155622
door Rudi
Hallo Gert,
bedankt voor de tip, maar daarin wordt helaas alleen onderscheiden tussen knobbelrozetten en gladde rozetten.
groeten,
Rudi
bedankt voor de tip, maar daarin wordt helaas alleen onderscheiden tussen knobbelrozetten en gladde rozetten.
groeten,
Rudi
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
11-11-2015 20:43 #155625
door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic rozetten katterug verschillend?
Zou het kunnen dat de bovenste rozet een herproductie is.Te zien aan het bevestigingsplaatje aan de achterkant
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-11-2015 20:37 #155871
door Rudi
Hier wat mij medegedeeld werd, waarvoor nogmaals dank:
Ze zijn beide originele van een Katterug.
De bovenste rozet is gebruikt voor de oudere Katterug (ongeveer 1951 tot 1957) met ook andere bumpersteunen. De uiteinden van deze bumpersteunen zijn beide met een chromen bolkopbout bevestigd, dus niet aan de rozet.
Tussendoor is nog in '52 of '53 de knobbelrozet gebruikt. Het middendeel van de voorbumper heeft dan 2 vierkante gaten. Die zitten volgens herinnering net achter de nummerplaat, en daarnaast natuurlijk aan de hoekdelen.
Bij de latere Katteruggen is het bumperdeel bevestigd aan één bolkopbout en aan de achterkant van de rozet, daarbij hoort de onderste rozet.
groeten, Rudi
Ze zijn beide originele van een Katterug.
De bovenste rozet is gebruikt voor de oudere Katterug (ongeveer 1951 tot 1957) met ook andere bumpersteunen. De uiteinden van deze bumpersteunen zijn beide met een chromen bolkopbout bevestigd, dus niet aan de rozet.
Tussendoor is nog in '52 of '53 de knobbelrozet gebruikt. Het middendeel van de voorbumper heeft dan 2 vierkante gaten. Die zitten volgens herinnering net achter de nummerplaat, en daarnaast natuurlijk aan de hoekdelen.
Bij de latere Katteruggen is het bumperdeel bevestigd aan één bolkopbout en aan de achterkant van de rozet, daarbij hoort de onderste rozet.
groeten, Rudi