Slecht sluitende achterklep amazon combi 1967
- Bart van emden
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2015 18:22 #153075
door Bart van emden
Slecht sluitende achterklep amazon combi 1967 is gemaakt door Bart van emden
Ik heb een amazon combi uit 1967. Er is een probleem met de afdichting van de achterklep, waardoor er uitlaatgassen in de cabine komen. Niet prettig! Heb alles met tape afgeplakt en tot de ontdekking gekomen dat het probleem zit in de kier tussen de twee delen (onder en bovenklep). Het bovenste deel past ook niet lekker waardoor dit deel wat "uitsteekt". Heb gezocht naar stelopties maar kan er niet zoveel vinden. Wie kan helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-07-2015 19:26 #153076
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Slecht sluitende achterklep amazon combi 1967
Hallo Bart,
ik neem aan dat het rubberprofiel aan de onderkant van de bovenklep aanwezig en goed is, anders dicht het daar zeker nooit goed af. Men kan met de slotvanger op de bovenkant van de onderklep stellen hoe ver de bovenklep tov de onderklep naar binnen gaat. Als je al bij de scharnieren boven een probleem hebt (te weinig kier), daar is maar heel weinig te stellen. Zit de onderklep niet te ver naar binnen? De slotvangers daarvan zitten links en rechts in de sponning en kunnen gesteld worden. Helemaal perfect passend zoals bij een moderne auto zal het normaal niet lukken.
succes, Rudi
ik neem aan dat het rubberprofiel aan de onderkant van de bovenklep aanwezig en goed is, anders dicht het daar zeker nooit goed af. Men kan met de slotvanger op de bovenkant van de onderklep stellen hoe ver de bovenklep tov de onderklep naar binnen gaat. Als je al bij de scharnieren boven een probleem hebt (te weinig kier), daar is maar heel weinig te stellen. Zit de onderklep niet te ver naar binnen? De slotvangers daarvan zitten links en rechts in de sponning en kunnen gesteld worden. Helemaal perfect passend zoals bij een moderne auto zal het normaal niet lukken.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-07-2015 22:30 #153100
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Slecht sluitende achterklep amazon combi 1967
plaats is wat foto's die genomen zijn van de zijkant L+R van zowel onder als bovenklep dan kunnen we zien of er iets niet in de leijn zit met de body.
Ik heb toen ook veel moeten pielen om het goed sluitend te krijgen maar hij zat er bij mij rete strak in. De bovenkleppen willen nog wel is krom zijn en dan sluit ie niet meer af.
Maar een goede rubbers is ook een pre.
Ik heb toen ook veel moeten pielen om het goed sluitend te krijgen maar hij zat er bij mij rete strak in. De bovenkleppen willen nog wel is krom zijn en dan sluit ie niet meer af.
Maar een goede rubbers is ook een pre.