Stroef sluitend voorportier Amazon
- Bloem
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2015 20:47 #151349
door Bloem
Stroef sluitend voorportier Amazon is gemaakt door Bloem
LS,
Mijn amazon heeft al sinds ik haar heb een moeilijk sluitend rechter voorportier. Het lijkt wel of de scharnieren ontzettend stroef gaan. Wat olie lijkt geen/weinig verschil te maken.
Heeft iemand wellicht nog tips ideeën?
Alvast bedankt!!
Mijn amazon heeft al sinds ik haar heb een moeilijk sluitend rechter voorportier. Het lijkt wel of de scharnieren ontzettend stroef gaan. Wat olie lijkt geen/weinig verschil te maken.
Heeft iemand wellicht nog tips ideeën?
Alvast bedankt!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-05-2015 15:49 #151365
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic Stroef sluitend voorportier Amazon
Heeft de mijne ook. Ik heb al vaak olie/kruipolie op de bovenkant van de scharnieren gespoten en gehoopt dat dat zich er wel in zou werken, maar niks helpt.
Als iemand een oplossing heeft, houd ik me aanbevolen. Tot dan zeg ik maar tegen passagiers dat het een Volvo is en alles nu eenmaal wat zwaarder gaat, maar dat geloven ze niet echt, als ze zien dat ik mijn deur met een vingertje dichttrek...
Richard
Als iemand een oplossing heeft, houd ik me aanbevolen. Tot dan zeg ik maar tegen passagiers dat het een Volvo is en alles nu eenmaal wat zwaarder gaat, maar dat geloven ze niet echt, als ze zien dat ik mijn deur met een vingertje dichttrek...
Richard
15-05-2015 16:08 #151366
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Stroef sluitend voorportier Amazon
Is het mogelijk dat de beide scharnieren niet exact in het verlengde liggen van elkaar? Dan ontstaat er enige wringing waardoor de stroefheid te verklaren zou zijn.
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-05-2015 16:13 #151367
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Stroef sluitend voorportier Amazon
Als de scharnieren echt stroef gaan helpt een beetje kruipolie helaas niet..
Als je het verholpen wilt hebben moet je de scharnieren demonteren. Dat betekent eerst proberen de zes bouten uit de deur, daarna de bouten uit de A stijl. Als het lukt heb je mazzel, anders moet helaas eerst het spatbord er af..
Daarna kun je proberen de scharnierpen er uit te slaan, evt scharnier warm stoken. Al met al best wel een klusje..
Hans
Als je het verholpen wilt hebben moet je de scharnieren demonteren. Dat betekent eerst proberen de zes bouten uit de deur, daarna de bouten uit de A stijl. Als het lukt heb je mazzel, anders moet helaas eerst het spatbord er af..
Daarna kun je proberen de scharnierpen er uit te slaan, evt scharnier warm stoken. Al met al best wel een klusje..
Hans
- Bloem
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2015 07:41 #151383
door Bloem
Beantwoord door Bloem in topic Stroef sluitend voorportier Amazon
ik was er al bang voor dat de scharnieren uit elkaar moesten. Die ster schroeven is niet het meest fijne montage materiaal om los te halen.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2015 13:11 #151475
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Stroef sluitend voorportier Amazon
De kruiskopschroeven van de portierscharnieren loshalen lukt wel.
Gebruik van een goed passend bit, slagschroevendraaier en een stevige moker zijn wel een vereiste.
Gebruik van een goed passend bit, slagschroevendraaier en een stevige moker zijn wel een vereiste.