Deurrubber (nummer) gezocht

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-04-2015 17:42 #150686 door Hansw
Deurrubber (nummer) gezocht is gemaakt door Hansw

Bijlage niet gevonden

Was ik van de week al blij met de oplossing om een tochtraaampje wat enorm kierde ( versleten aluminium popnagel in bovenste schrnierpunt, en dat punt was behoorlijk verbogen) aan de bijrijderskant te repareren,het tocht nog steeds.
Vandaag het slot gereviseerd, dat haakte behoorlijk. nu zie ik dat op de oude combi wel, en op deze geen extra rubber op de B stijl geplakt zit. Bij de onderdeelnummers kom ik er ook niet goed uit.
Is dit rubber er origineel ook ingeplakt of gemonteerd? Is dit te bestellen?

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Joop van Putten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2015 11:02 #150705 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Deurrubber (nummer) gezocht
De onderdelenshop barst van de rubbers. Wellicht daar even vragen?

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2015 12:34 #150706 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Deurrubber (nummer) gezocht
Hans,

Deze rubber staat gewoon in het onderdelenboek vermeld bij de binnenbekleding (is een beetje een instinker, dat wel)
Onderdeelnummer is 654269, is omgecodeerd naar 92509
www.volvokv.nl/index.php?keyword=654269|...oaded=500&Itemid=163
Rubber zit inderdaad geplakt. Ik gebruik meestal een contactlijm IBisonkit)

Als ik naar de foto's kijk en ik zie de beschadiging van je deurstijl dan heb ik het vermoeden dat er behoorlijk wat speling op je deurscharnieren zit. Klopt dat?

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-04-2015 23:15 #150718 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Deurrubber (nummer) gezocht
Joop, ik had gekeken, maar kon er geen wijs uit worden. Han, bedankt en ja, behoorlijk wat speling, de deur kon een mm of 4 op en neer aan de slotkant. Om niet het spatbord er af te halen heb ik een vulplaat pas geknipt en tussen het onderste scharnier en het portier gedaan. Zo zat hij exact op hoogte. Er zaten ook bolkopparkers in, en die schaven ook lekker..

Het slot heb ik losgeslepen, als je de drukknop helemaal indrukte haakte het tandwieltje van het slot. Daardoor haakte de deur met openen en moest je hem harder dichtdoen als wenselijk. Als het slot los is kun je dan heel mooi zien dat door slijtage een van de plaatjes niet vrij loopt. 0,5mm ar van afgevijld en hij is weer als nieuw. Vervolgens slot gemonteerd, met een schuifmaat de diepte van buitenaf gemeten en het stelboutje op de deurknop afgesteld.. 'T is effe werk, maar je zou nu voor je plezier altijd gewoon rechts instappen.. ;)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD