Spiegeltje spiegeltje aan de deur, wie van jullie......
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Ja, beetje dom rijmpje maar er moet iets boven staan toch?
Ik ben bijna zo ver dat de deuren strak gemaakt gaan worden en heb al een tijdje klemspiegels liggen voor aan de voor- of bovenstijlen van de portieren.
Ik heb er deze week eentje gemonteerd gehad en was toch niet zo onder de indruk als gehoopt.....(hoopte stiekem een beetje hotrod-effect te krijgen)
Ik had de originele gaten in de deur al dicht gelast, misschien toch weer opnieuw boren?
Mocht ik toch nog voor de klemspiegels gaan wil ik niet klemmen maar draad maken in de deurstijl voor steviger montage en hopelijk minder roest in de toekomst.
Het is er een set met rond, vlak glas, zoiets; www.google.nl/search?q=klemspie ... 52&bih=601
Ik heb gezien dat er globaal 3 keuzen zijn;
-op de voorspatborden
-op de deur, klassiek gemonteerd, onderaan het raam op "schouder" van de deur
-klemspiegel
OK OK smaken verschillen maar ik zou toch wel benieuwd zijn naar jullie smaal ÉN mening over gebruik.
Het zou zo maar kunnnen zijn dat iemand de klemspiegels wel mooi vindt maar het zicht belabberd......
Zoals gezegd, ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Voor Amazon vind ik de spiegels op de deuren het mooist. Let op: links / rechts asymmetrisch!
Het beste zicht had ik ooit met spiegels van een Citroen CX.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Bijlage niet gevonden
Het zicht via de klemspiegels vind ik minder dan met de deurspiegels.
Heb even in de oude doos gesnuffeld en foto's gevonden van de spiegels van de CX.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Bedankt voor je reactie en foto's.
Ik was er al een klein beetje bang voor dat het zicht in klemspiegels minder zou zijn.
Grappig dat het CX-spiegels zijn, dat had ik nooit geraden, dacht dat een CX al veel modernere spiegels had.
Ze staan niet verkeerd op de ama.
groet, Jan
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Jan van Bochove" schreef:
Hallo Siang,
Bedankt voor je reactie en foto's.
Ik was er al een klein beetje bang voor dat het zicht in klemspiegels minder zou zijn.
Grappig dat het CX-spiegels zijn, dat had ik nooit geraden, dacht dat een CX al veel modernere spiegels had.
Ze staan niet verkeerd op de ama.
groet, Jan
Siang, bedoel je niet Citroen DS spiegels? Als ik naar CX spiegels zoek vind ik twee types, 'moderne' in de kleur van de auto meegespoten of -vrij grote- chroomkleurige, met een veel korter bevestigingsarmpje.
De DS heeft wel soortgelijke spiegels.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-