Verschillende roofracks/imperiaals?
- Yves Tonnaer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2015 14:30 #149817
door Yves Tonnaer (GAST)
Verschillende roofracks/imperiaals? is gemaakt door Yves Tonnaer (GAST)
Beste allemaal,
Ik heb een vraag over roofracks. Voor onze 1969 Amazon Combi zijn wij op zoek naar een dakimperiaal.
Uiteraard heel erg lastig te vinden, maar noodzakelijk voor mijn zeil, surf- en kajak hobbies
.
Nu kom ik op internet vaak foto's tegen van twee verschillende types.
Meestal die met de steuntjes in de daklijst, maar soms zie ik ook een imperiaal dat op het dak zelf vastzit. Hoe zit dat? Is dat wellicht een Amerikaanse uitvoering? Deze hebben vaak ook maar vier steunen i.p.v zes rondom. In de laatste Volvo Klassieker Magazine nr.47, het artikel "Rollend over Gods wegen", de DM-44-02, staat bijvoorbeeld zo'n rack met 4 steuntjes.
Wie weet hier meer over te vertellen, of kan mij wellicht verder helpen aan zo'n rek? Ik hoorde bij de onderdelenshop dat er wel eens iemand mee op verschillende beurzen staat. Weet iemand toevallig wie dit is? Groeten Yves Tonnaer!
Ik heb een vraag over roofracks. Voor onze 1969 Amazon Combi zijn wij op zoek naar een dakimperiaal.
Uiteraard heel erg lastig te vinden, maar noodzakelijk voor mijn zeil, surf- en kajak hobbies

Nu kom ik op internet vaak foto's tegen van twee verschillende types.
Meestal die met de steuntjes in de daklijst, maar soms zie ik ook een imperiaal dat op het dak zelf vastzit. Hoe zit dat? Is dat wellicht een Amerikaanse uitvoering? Deze hebben vaak ook maar vier steunen i.p.v zes rondom. In de laatste Volvo Klassieker Magazine nr.47, het artikel "Rollend over Gods wegen", de DM-44-02, staat bijvoorbeeld zo'n rack met 4 steuntjes.
Wie weet hier meer over te vertellen, of kan mij wellicht verder helpen aan zo'n rek? Ik hoorde bij de onderdelenshop dat er wel eens iemand mee op verschillende beurzen staat. Weet iemand toevallig wie dit is? Groeten Yves Tonnaer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-03-2015 17:11 #149821
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Verschillende roofracks/imperiaals?
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-03-2015 17:12 #149822
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Verschillende roofracks/imperiaals?
het is mijn advies om gewoon een stel dakdragers van Thule te nemen. Die hebben een brede voet, goede kwaliteit rubberbeschermers en talloze accessoires. In mijn op dat terrein actieve jaren zaten ze continue op mijn Amazon.
25-03-2015 22:31 #149826
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verschillende roofracks/imperiaals?
Zo'n "vast" roofrack is er origineel volgens mij niet voor een combi, maar wellicht past die van een 1800ES of van een 240 al dan niet met aanpassingen. Kosten doorgaans rond de 100 euro. Je moet alleen wel gaten boren in je dak.
Voorbeeldje:
Mooiste vind ik persoonlijk het type zoals Huke die ook aanbiedt.
Zijn het meest prijzig, zo rond de 400 a 500 euro nieuw en gebruikt ook al snel 200 a 250 euro.
Huke heeft er geen plaatje bij staan, maar is volgens mij hetzelfde als die op mijn combi (zit alleen achterstevoren)
Meest praktisch vind ik zelf ook de Thule dragers.
Die doe je er snel op en af en kosten gebruikt iets van 25 tot 40 euro.
Tot slot zijn er volgens mij ook nog wel aluminium imperials voor de combi, maar die zijn korter. Heb ik zo geen voorbeeld van.
Voorbeeldje:
Mooiste vind ik persoonlijk het type zoals Huke die ook aanbiedt.
Zijn het meest prijzig, zo rond de 400 a 500 euro nieuw en gebruikt ook al snel 200 a 250 euro.
Huke heeft er geen plaatje bij staan, maar is volgens mij hetzelfde als die op mijn combi (zit alleen achterstevoren)
Meest praktisch vind ik zelf ook de Thule dragers.
Die doe je er snel op en af en kosten gebruikt iets van 25 tot 40 euro.
Tot slot zijn er volgens mij ook nog wel aluminium imperials voor de combi, maar die zijn korter. Heb ik zo geen voorbeeld van.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
29-03-2015 08:38 #149902
door Lars Rengersen
Er staat nu zo'n origineel imperial te koop op marktplaats voor 375 euro
link.marktplaats.nl/m913683444
link.marktplaats.nl/m913683444
- Yves Tonnaer (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2015 21:15 #149934
door Yves Tonnaer (GAST)
Beantwoord door Yves Tonnaer (GAST) in topic Verschillende roofracks/imperiaals?
En precies die heb ik vandaag gekocht! Helemaal tevreden!
30-03-2015 13:59 #149951
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Verschillende roofracks/imperiaals?
Mooi werk hoor! Ik heb een niet originele, die erop lijkt en die is net opnieuw gepoedercoat. Ik moet hem nog in elkaar zetten, maar zie ernaar uit om hem op de combi te hebben!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
30-03-2015 15:43 #149955
door Lars Rengersen
Gefeliciteerd met de aankoop.
Grappig, zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb er juist eentje op zitten, maar ga hem eraf halen imv verhoging van de rijweerstand hierdoor. Ik twijfel nog even of ik hem houd voor als ik af en toe wel iets op het dak wil of dat ik dan z'n thule dragers gewoon gebruik. Maar ja, nu verkopen is waarschijnlijk makkelijker dan er later weer een willen hebben als ik me bedenk.
Grappig, zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb er juist eentje op zitten, maar ga hem eraf halen imv verhoging van de rijweerstand hierdoor. Ik twijfel nog even of ik hem houd voor als ik af en toe wel iets op het dak wil of dat ik dan z'n thule dragers gewoon gebruik. Maar ja, nu verkopen is waarschijnlijk makkelijker dan er later weer een willen hebben als ik me bedenk.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-03-2015 23:44 #149976
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Verschillende roofracks/imperiaals?
Zo'n imperiaal staat wel leuk, maar waarom is getoond imperiaal leeg? Antwoord is omdat het simpelweg door twee van de zes hoeven gezakt was tijdens deze vakantie. Ik ben en blijf van mening dat dakdragers van Thule stabieler zijn.