Ervaring gevraagd met Fluidfilm

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
07-02-2015 21:24 #148210 door Jan van Bochove
Ervaring gevraagd met Fluidfilm is gemaakt door Jan van Bochove
Afgelopen week heb ik op de zaak Fluidfilm toegepast onder een oplegger.
Ik heb volgens voorschrift / advies de Fluidfilm NAS opgewarmt tot een graad of 25-30 en het product toen aangebracht met een onderbeker-drukspuit voor holle ruimten.

Ik ben erg te spreken over de mate van hechten en de te realiseren laagdkte.
Maarrrrrrrr die lucht :? behalve het geklaag over de stank door m'n collega's moest ik ook nog de hele ochtend het imiteren aanhoren van schapen gemekker :lol: ik had namelijk verteld dat het een produkt is dat gebaseerd is op schapenwolvet.

Daar gaat nu dus mijn vraag over; hoe ervaren jullie de lucht van fluidfilm?
Vanmorgen heb ik weer gewerkt op de zaak en was de lucht al zo goed als verdwenen maar als ik mijn combi straks volblubber met dit spul en de auto staat bijvoorbeeld op de camping in de zon, gaat alles dan weer ruiken alsof ik naast een schaapskooi kampeer???

Ben benieuwd of er ervaringen zijn, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2015 21:52 #148213 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ervaring gevraagd met Fluidfilm
mijn 144-S is ook met Fluidfilm behandeld, die lucht ben je zo kwijt.... Pas op dat je niet te veel gebruikt, volblubberen is naar mijn smaak te veel van het goede.
Dus die lucht raak je snel kwijt, maar in de zomer blijft de Fluidfilm lopen en lekt door de waterafvoer openingen.... Een witte broek is dan de goden verzoeken, waarschuw de dames van te voren !.
Het alternatief is waxoil, die blijft iets dikker en heb ik bij de 1800E gebruikt, moet je tot zeker 40 graden verwarmen, maar laat zich ook goed verkwasten.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Dop Dobbel (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-02-2015 00:09 #148216 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic Ervaring gevraagd met Fluidfilm
Ik heb ooit een jerrycan Nas en gewoon gekocht. Met het idee de auto's een behandeling te geven.

Tot nu toe is dat er niet van gekomen, maar gebruik ik het wel overal. Gewoon de dikke en dan met een kwast aanbrengen. Of als je een deurpaneel verwijderd meteen even de deur aan de binnenkant volkliederen.
Mijn 242 is best verweerd qua lak, dan kan je gaan "detailen" zoals tegenwoordig hip is. Je kan ook een kwast fluidfilm pakken en een zachte doek en binnen 15 minuten heb je heel de auto glimmen als nooit tevoren.

En die lucht... ja ik vind die gewone het juist erg lekker ruiken... (geen idee of nas anders ruikt).

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2015 00:37 #148218 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Ervaring gevraagd met Fluidfilm
Ik ga op advies van een duitse vertegenwoordiger van Fluid Film de variant Liquid AR gebruiken, dat is iets dikker cq blijft wat dikker bij hogere temperaturen dan NAS maar kruipt toch nog goed genoeg, en het houdt langer (ca 15 ipv 6 jaar). Hij had dit op een oldtimerbeurs naast de dunnere varianten in grotere hoeveelheden bij zich, dus het was niet spontaan verzonnen. De verschillende varianten zijn trouwens gewoon mengbaar om tussenvarianten te verkrijgen. Als je veel dikke roestlagen hebt is het waarschijnlijk beter een dunnere variant te gebruiken (tenminste als een eerste laag) zodat de roest beter doordrongen wordt. Een te dunne variant op vrijwel glad plaatwerk zal waarschijnlijk snel afvloeien.
Ik zie net dat dit zo ook ongeveer beschreven wordt op de nederlandse website www.fluidfilm.nl/ en zie ook de uitgebreidere duitse website fluidfilm.de/
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
08-02-2015 23:54 #148278 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Ervaring gevraagd met Fluidfilm
Kijk, dat is nu het leuke aan ons forum, binnen een dag al een aantal antwoorden waar ik verder mee kan :) .
Ik ben gerust gesteld over de lucht, als de combi straks gespoten is zal ik de spuitbeker eens een flinke rondleiding geven door de hele auto.
De Duitse site vind ik eerlijk gezegd wat overzichtelijker dan de Nederlandse, vooral het feit dat je onder produkten in één oogopslag de eigenschappen kunt vergelijken zoals vicositeit en duurzaamheid.

iedereen hartelijk dank voor jullie bijdragen, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Marijn de Koning
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-02-2015 14:36 #148505 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Ervaring gevraagd met Fluidfilm
Ik ben erg enthousiast over fluidfilm. Zeker ook in combinatie met gedeeltelijk oude lagen tectiel, het kruipt er onder en maakt de oude uitgeharde laag weer flexibel waardoor je niet alles hoeft weg te krabben. Bij oude lagen kan je dan wel het beste beginnen met het dunste spul, liquid A. Daarna kan je over op dikker spul en ze hebben ook van de zwarte herrie die je er als laatste overheen kan doen.

Let wel op met Fluidfilm dat het een lange tijd blijft lopen, zeker als er weer water bij is gekomen. Ik ben van de week weer even met de kwast NAS langs wat plekjes geweest en dan moet je wel karton onder je parkeerplek leggen wat het blijft nog dagen nadruppelen.

En de lucht vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar die blijft niet lang in de auto hangen hoor.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-02-2015 15:52 #148514 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ervaring gevraagd met Fluidfilm
Die dikkere lijkt mij voor de holle ruimtes een betere optie...het uitdruipen als de wagen in de zon staat zal minder zijn (hoop ik)
Het grote probleem blijft om alle stof en roestdelen uit de holle ruimtes te krijgen.
Ik blaas met hoge druk als we de zaak open hebben de boel flink door....komen ook grote stukken uit die afvoer openingen kunnen blokkeren.
Fluid film kruipt wel mooi, maar doet niks aan de roestvorming zelf.
Daarom gebruiken wij RX7, feitelijk een combinatie van RX5 en 10, dit gaat op de roest zitten en trekt erin.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD