welk lasaparaat in gods naam??? :)
- Dree Crauwels
- Senior lid
-
ik heb een snel vraagje.
Namelijk : Welk type lasapparaat kan ik best gebruiken om aan een auto te lassen ???
En welk merk ???
Ik weet dat er veel zo'n gestelde vragen zijn over het ganse internet, met iets te veel antwoorden. :roll:
Nu weet ik het niet meer... :mrgreen: . Iedereen zegt wel iets anders
(Ik heb tot nu toe maar een kleine ervaring met lassen.)
Ik vond het wel interessant om een "MIG" lasser met "Flux core" (gasloos) te kopen, geen idee hoe dat in het Nederlands heet???
Oow ja, voor ik het vergeet te zeggen ik zou liefst geen gas fles(sen) in mijn garage hebben, ik heb daar al aardig wat rare dingen mee zien gebeuren

Dus ik wil het graag puur elektrisch houden :ugeek:
Bedankt :!: Dree
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Cebora is een goed merk, zelf gebruik ik weldpartner net iets vriendelijker in de portemonnai.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Rare dingen met wat voor gasflessen? Brandbaar gas (butagas) of onbrandbaar menggas om mee te lassen?"Dree Crauwels" schreef:
ik zou liefst geen gas fles(sen) in mijn garage hebben, ik heb daar al aardig wat rare dingen mee zien gebeuren
Volgens mij is er aan lasgas (mengsel CO2 / Argon) maar één ding gevaarlijk en dat is het verstikkingsgevaar als hij leegloopt in een afgesloten ruimte met jou erin.
Ik heb zelf na wat research gekozen voor de Cebora Mono Star 1620
Is een inverter, last heerlijk! en is lekker compact, maar dus wel met gasfles.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rademaker
-
- Senior lid
-
Groeten en succes
VOLVO 142 SAAB 96
- Gideon Los
- Junior lid
-
Ook ik heb een oud lasapparaat van Electra Beckum. Is ook minstens 25 jaar oud en heb hem zelf nu 12 a 13 jaar.
Word niet vaak gebruikt , maar als ik hem nodig heb dan doet ie het altijd. Is ook met gasfles, maar daar kan erg weinig mee gebeuren.
Oja, 12 jaar geleden niet meer betaald dan 100 euro of gulden....
P1800S, P1800ES, Matra Murena
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
- Dree Crauwels
- Senior lid
-
p.s.
En om even mijn verhaal wat te verduidelijken:

Ik moest bij mij op school, voor die ene keer eens, naar de lasafdeling.
Met dat ik daar binnen kom valt er zo'n fles om. (dit kan natuurlijk enkel op een school vol jongens gebeuren :lol: )
Valt die recht, op dat kraantje met zo'n metertje aan (géén idee wat de naam er van is) ,op de werkbank.
Hier staat natuurlijk een ongelofelijk grote druk op dus voor dat je het besefte hing de hele werkplaats vol gas.
Natuurlijk géén ontploffing :mrgreen:
Man wat was die leerkracht kwaad...
Het zijn natuurlijk ook niet meer van de jongste flessen.Vandaar dat ik liever geen met gasfles wou aanschaffen, en met de mogelijke kosten van het her vullen erbij ...
Bedankt iedereen !!!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl