Koker Volvo 121 Amazon

• Bart de Kort
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2014 22:31 #146087 door Bart de Kort
Koker Volvo 121 Amazon is gemaakt door Bart de Kort
Ik ben opzoek naar een hobby auto en heb interesse in een Volvo Amazon 121.
Nou heb ik er een uit 1970 met een B20 blok op het oog.
Heeft weinig tot geen roest, behalve bij de kokerbalken. Vooral kokerbalk linksachter plaatselijk doorgeroest.

Nou vroeg ik me af wat voor soort kokers er te verkrijgen zijn voor een Amazon 121
Zijn er opzetkokers van een Amazon 121?
Zo ja, wat kosten deze eventueel?
Zo nee, wat is er dan verkrijgbaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-12-2014 23:32 #146089 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koker Volvo 121 Amazon
Je zal preciezer moeten zijn iedereen noemt kokerbalken anders: chassisbalk, drempel, dorpel, kokerbalk, balk etc.
Dorpels etc zijn verkrijgbaar in de onderdelenshop, evenals het dwarsbalkje aan de voorkant, chassisbalk(gedeelte) die onder de auto doorloopt zal je custom moeten laten maken maar dat is iets waar menig lasser zijn hand niet voor omdraait omdat dat niet heel moeilijk is.
En ga aub NIET over iets heen lassen dan ben je over een paar jaar weer aan de beurt.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Bart de Kort
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2014 12:47 #146100 door Bart de Kort
Beantwoord door Bart de Kort in topic Koker Volvo 121 Amazon
Ik bedoel de kokerbalken die, aan de zijkant van de auto, onder aan de dorpels zitten, over de gehele lengte tussen de wielen in.

Voor nog meer duidelijkheid, zie nummer 2/13 in de onderstaande link naar .pdf Plaatwerk Overzicht Amazon van VKV documentatie.
www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...oad&gid=400&Itemid=6

Verder ben ik de laatste opmerking zeer zeker niet van plan, ik wil gewoon weten waar ik aan begin voor ik keuzes maak.
Ik ben verder ook nog geen lid van VKV, alleen een account voor op het forum. Ik kan dus niet op de site in de onderdelenshop kijken.
Pas vanaf het moment dat ik een Volvo Klassieker heb, word ik lid van de club.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-12-2014 13:10 #146103 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Koker Volvo 121 Amazon
Zoals vaak in de klassieker hobby, gaat het om een goed advies en adequate uitvoering.
De lange kokerbalken zijn niet meer verkrijgbaar, zijn van dikker staal dan de zijbalkjes die nog wel verkrijgbaar zijn.
Ik laat deze U-profielen op maat maken en deze wordt met puntlassen -zoals Volvo dit ook deed - in de wagen gelast.
Voor die dikte heb je of veel tijd met een kolomboor nodig of een sterk stans apparaat, de voorbereiding is het halve werk.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-12-2014 15:25 #146109 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Koker Volvo 121 Amazon

Ik ben verder ook nog geen lid van VKV, alleen een account voor op het forum. Ik kan dus niet op de site in de onderdelenshop kijken.

??

Hoe zo niet ? ik kan zonder in te loggen gewoon in het gedeelte van de Onderdelenshop kijken ......

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-12-2014 17:28 #146114 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Koker Volvo 121 Amazon

"Ed van der Zee" schreef:
Zoals vaak in de klassieker hobby, gaat het om een goed advies en adequate uitvoering.
De lange kokerbalken zijn niet meer verkrijgbaar, zijn van dikker staal dan de zijbalkjes die nog wel verkrijgbaar zijn.
Ik laat deze U-profielen op maat maken en deze wordt met puntlassen -zoals Volvo dit ook deed - in de wagen gelast.
Voor die dikte heb je of veel tijd met een kolomboor nodig of een sterk stans apparaat, de voorbereiding is het halve werk.

deze bedoel je denk ik? gewoon leverbaar: www.volvokv.nl/index.php?page=sh ... Itemid=163

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Bart de Kort
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2014 17:51 #146222 door Bart de Kort

"Rob Vijgenboom" schreef:

??

Hoe zo niet ? ik kan zonder in te loggen gewoon in het gedeelte van de Onderdelenshop kijken ......

Je hebt gelijk, heb het eens geprobeerd, uitloggen, browser sluiten, browser opnieuw opstarten en dan kan ik inderdaad in de onderdelenshop. Zodra ik weer inlog, kan ik er niet meer in en krijg ik dit bericht:
"Sorry, u beschikt niet over de juiste toegangsrechten. Log in, word vrijwilliger of wordt lid van de Volvo Klassieker Vereniging. Het bestuur"

Vreemd, maargoed, ik kan er nu dus wel bij

• Bart de Kort
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2014 17:52 #146223 door Bart de Kort
Heb ze nu kunnen vinden:
www.volvokv.nl/index.php?page=shop.produ...irtuemart&Itemid=163
www.volvokv.nl/index.php?page=shop.produ...irtuemart&Itemid=163

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van deze delen en kan mij vertellen waar op gelet moet worden.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-12-2014 18:20 #146224 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Koker Volvo 121 Amazon
Ja, ten eerste is het belangrijk dat je de oude op de juiste wijze wegslijpt, en de nieuwe goed passend krijgt.
er zijn dorpeldelen verkrijgbaar en hele dorpels voor de 2-en 4-deurs modellen.
Dan beoordelen of debinnendorpel, die met die ronde gaten, goed is.
Meestal is dat het geval.....
Soms moet deze ook worden vervangen, dan moet je stangen ter versteviging inlassen om de vorm van de wagen zeker te stellen, dan zou ik het laten doen door iemand met ervaring.
Maar uitgaande dat je alleen de buitendorpel gaat vervangen, moet je veel aandacht besteden aan het op juiste hoogte en goede positie ( binnen of naar buiten) brengen en recht, voor je gaat lassen.
Gebruik de puntlasmethode en zorg ervoor dat de afwaterings openingen behouden blijven.

Tenslotte behandel de binnenzijde van je versgelaste dorpel goed met RX5 en 7, of ander anticorrosiemiddel.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD