Lakverzegeling

• Goossen Foppen
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-10-2014 20:41 #144577 door Goossen Foppen
Lakverzegeling is gemaakt door Goossen Foppen
Zijn er misschien mensen hier op het forum die ervaring hebben met lakverzegeling? Ik was gisteren bij een poetsbedrijf voor een zakelijke auto en op een gegeven moment kwam het gesprek op oldtimers. Het bedrijf raadde aan om lakverzegeling toe te passen. De auto wordt dan uitgebreid gepoetst en gepolijst. Daarna krijgt het een behandeling met een lakverzegelingsmiddel. Kosten € 150,00 excl. Het bedrijf past waxoil toe en zijn daarnaast aan het testen met mc-platinum www.master-care.nl

Nu ben ik benieuwd of anderen ervaring hebben met een dergelijk middel en hoe de ervaring is. Is het echt zo geweldig als ze beloven of is het vooral geweldig voor degene die het bedacht heeft ;)

Soms is rond beter, soms vierkant, maar soms ook allebei: VOLVO

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-10-2014 21:07 #144582 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lakverzegeling
Het polijsten an sich, ken ik wel.
De meeste zijn Epoxy 2K gespoten, waarbij de laatste lagen nat in nat worden gespoten.
Dan heb je een vrij dikke laag en kan je na een paar weken uitharden, polijsten.
Mijn 1800 is niet geseald, de lak is goed genoeg en heb ik in 22 jaar nog niet hoeven poetsen.
Metallic lakken worden altijd afgewerkt met een heldere 2K laklaag, de uni kleuren inmiddels ook maar dan zijn hetbwatergedragen lakken.
Ben ook benieuwd wat de ervaringen bij klassieke Volvo's is.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD