sierlijsten amazon
- Piet Stolwijk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 13:50 #144456
door Piet Stolwijk (GAST)
sierlijsten amazon is gemaakt door Piet Stolwijk (GAST)
sierlijst achterruit amazone, welke is de meest eenvoudige manier om deze in het rubber te krijgen? Ik heb geprobeerd met koord in het rubber te leggen, vervolgens van onderuit er uit te trekken maar dat lukt niet. Hoe dik moet/mag dit touwtje zijn?Ik verneem graag de juiste tip. Bedankt Piet Stolwijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 16:19 #144461
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic sierlijsten amazon
Hoi Piet,
Het blijft een rot klus om die dingen er netjes in te krijgen, het gaat wel maar je moet zeker met z'n tweeë zijn. Vaak heb je ze aan een kant erin zitten en dan schiet hij aan de andere kant er weer uit :x . Ik gebruik er een buitenkabel van een fietshandrem voor. Deze kun je per meter kopen bij de fietshandelaar. Ik heb een binnen en buiten kabel gekocht met twee eindstopjes om te voorkomen dat de buitenkabel 5 keer zo lang wordt
. Een beetje zuurvrije vasaline op het raamrubber zorgt ervoor dat alles wat gemakkelijker op zijn plaats valt. Mocht het toch ergens even mis gaan dan zorg ik dat ik zo'n houten verf roerstokje, waarvan de smalle kant scherp is weg geschuurd, bij de hand heb. Je kunt er het raamrubber gemakkelijk mee corrigeren.
Succes, hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten, Rob
Het blijft een rot klus om die dingen er netjes in te krijgen, het gaat wel maar je moet zeker met z'n tweeë zijn. Vaak heb je ze aan een kant erin zitten en dan schiet hij aan de andere kant er weer uit :x . Ik gebruik er een buitenkabel van een fietshandrem voor. Deze kun je per meter kopen bij de fietshandelaar. Ik heb een binnen en buiten kabel gekocht met twee eindstopjes om te voorkomen dat de buitenkabel 5 keer zo lang wordt
Succes, hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten, Rob
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 16:26 #144462
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic sierlijsten amazon
p.s.
Ik begin meestal met de horizontale delen en de korte verticale stukjes als laatste. Vergeet ook niet de sluitstukjes te plaatsen voordat je met de kleine stukken begint, je kunt ze zo over de lange delen zetten dat er genoeg ruimte overblijft om in te werken.
Groeten, Rob
Ik begin meestal met de horizontale delen en de korte verticale stukjes als laatste. Vergeet ook niet de sluitstukjes te plaatsen voordat je met de kleine stukken begint, je kunt ze zo over de lange delen zetten dat er genoeg ruimte overblijft om in te werken.
Groeten, Rob
- Hans Kaashoek
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 18:21 #144466
door Hans Kaashoek
Beantwoord door Hans Kaashoek in topic sierlijsten amazon
Ik doe het als volgt:
- Leg een dikke stroomdraad in de naad waarin de sierlijst moet komen. Zorg dat de naad lekker stroef is zodat de draad er niet uitglijdt. Het rubber staat nu wijd open.
- Vervolgens met siliconen(cockpit spray / pledge) of vaseline de buitenkant van het rubber inspuiten /smeren zodat de strip later op zijn plaats kan glijden.
- De rand van de strip in de opening leggen en het koord er gewoon via de raamzijde eruit trekken (niet naar buiten)
Voila, groet Hans
- Leg een dikke stroomdraad in de naad waarin de sierlijst moet komen. Zorg dat de naad lekker stroef is zodat de draad er niet uitglijdt. Het rubber staat nu wijd open.
- Vervolgens met siliconen(cockpit spray / pledge) of vaseline de buitenkant van het rubber inspuiten /smeren zodat de strip later op zijn plaats kan glijden.
- De rand van de strip in de opening leggen en het koord er gewoon via de raamzijde eruit trekken (niet naar buiten)
Voila, groet Hans
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 21:15 #144467
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic sierlijsten amazon
Ik neem aan dat deze procedure ook geldt voor de strip in de achterruit van de combi.
Ik ga het ook zo proberen.
Ik ga het ook zo proberen.
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85