Houder ruitensproeier reservoir vastzetten

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
16-09-2014 20:14 #143525 door Arnold de Groot
Houder ruitensproeier reservoir vastzetten is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo Volvo leden,
De houder van het ruitensproeier reservoir van mijn 1800E zat vast met twee schoeven aan de bovenkant van de beugel. Na demontage om de beugel te schilderen zag ik nog een gat voor een derde schroef, onderaan de beugel. Ik kan alleen geen gat vinden in het schutbord. Zit deze beugel normaal vast met 3 schroeven? Lijkt me wel lastig vastzetten met de schroef onderin.
Heeft iemand tips?
Mvg Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-09-2014 23:58 #143532 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Houder ruitensproeier reservoir vastzetten
Arnold, als in in het onderdelenboek kijkt, kun je daar wijzer worden?
Hans

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2014 09:47 #143533 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Houder ruitensproeier reservoir vastzetten
Hans,
Goede tip, beugel staat bij elektrische installatie (ik had dit onderwerp dus ook daar moeten plaatsen) in de lijst staan 3 schroeven. Blijft over dat ik het gat niet kan vinden en mij ook afvraag hoe men vroeger redelijkerwijs in een serie productie deze schroef erin heeft kunnen draaien. Ik ben een uur bezig geweest met voelen, zoeken etc. , frustrerend om een simpel houdertje "even" te monteren.
Ik zit zelf te denken aan een kleine beugel waar ik de strip in kan steken. Dan zit de steun onder vast zonder dat je een vrijwel onbereikbare schroef aan hoeft te draaien.
Een update, ik heb het gat gevonden, na weer een zoek sessie. Maar het blijft lastig om de schroef te plaatsen dus ik ga nog eens kijken hoe ik de bevestiging kan aanpassen.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2014 22:27 #143557 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Houder ruitensproeier reservoir vastzetten
Succes, ....domme vraag, als hij al een week 2000 zo gezeten heeft, kun je hem dan niet gewoon met twee...... :roll: :roll:

Hans

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-09-2014 23:16 #143561 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Houder ruitensproeier reservoir vastzetten
Er zijn geen domme vragen, toen ik de auto kocht zat hij met twee schroeven vast. Ik weet niet hoe het zakje trilt maar je zou denken dat de Volvo engineers nagedacht hebben over het ontwerp. Hoewel?? Ik ga dus het ontwerp lichtjes aanpassen.
Ik heb te weinig geduld om 20 minuten bezig te zijn met het monteren van een parker. Na aankoop ontdekte ik trouwens meer zaken die niet zaten zoals het origineel was. Wie zei dat ook weer op dit geweldige forum, je grootste vijand is de vorige eigenaar!
Maar goed wat zal dat over mij zeggen? Of zij dit wel erg filosofische gedachten voor een technisch forum?

Arnold

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD