Deur afhangen Katterug

• Henry Hoogenberg (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 11:39 #143055 door Henry Hoogenberg (GAST)
Deur afhangen Katterug is gemaakt door Henry Hoogenberg (GAST)
Ik ben momenteel bezig om nieuwe deuren in de PV544 te zetten, dit valt behoorlijk tegen!

Bovenin zit hij te ver naar binnen en onder te ver naar buiten, dus hij klemt behoorlijk!

Heeft iemand een tip, hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Is er een stel mogelijkheid van naar binnen naar buiten en vice versa?

Alvast bedankt voor de reacties.

groet
Henry Hoogenberg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2014 12:19 #143056 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic Deur afhangen Katterug
Bij mijn 544 zit er een behoorlijke opening boven aan de achterkant. Misschien altijd zo geweest? Deur sluit goed en klemt niet. Je zou eerst eens bij andere katteruggen kunnen kijken. Het zou me niet verbazen dat je de auto beter wilt maken dan dat hij was. Zo vind ik bij een amazon de chromestrip op vooral de rechterdeur niet mooi doorlopen. Hebben ze bijna allemaal.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-08-2014 23:19 #143096 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Deur afhangen Katterug
Henry, in jouw geval zul je de scharnieren op de A-stijl die daar met 3 schoeven op vast zit moeten verstellen. Ik zou beginnen met het bovenste scharnier. Draai de 3 schroeven een stukje los zodat het scharnier kan verschuiven en nog vast genoeg zitten om niet alle kanten op je gaan. Als je dit gedaan hebt dan kun je de bovenkant van de deur naar buiten trekken. Als de deur nu onder te ver uitsteekt dan herhaal je dit voor het onderste scharnier. Let wel op dat de 3 schroeven erg vast kunnen zitten, neem een grote schroevendraaier die helemaal in de bout-slot past en zet er voldoende kracht op. Als je geluk hebt dan heeft je schroevendraaier bij het handvat een 6-vlak waar je een steeksleutel op kunt zetten, dat zal zeker helpen.

Groet, Rob

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-09-2014 09:50 #143102 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Deur afhangen Katterug
ga niet klooien met een te kleine schroevendraaier, eenmaal gemold volgt alleen nog uitboren :(
vaak zal je een slagschroevendraaier met grote passende kruisbit nodig hebben (=mijn ervaring met Amazon, Katterug zal wel hetzelfde verhaal zijn verwacht ik...).

Groet, Hans

• Paul Schaap
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-09-2014 10:30 #143105 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Deur afhangen Katterug
Jongens, Henry is bezig met het afhangen van de deuren. Dus dat schroeven/bouten verhaal heeft hij al achter de rug............

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2014 17:48 #143116 door Henry Hoogenberg (GAST)
Beantwoord door Henry Hoogenberg (GAST) in topic Deur afhangen Katterug
Inderdaad, het schroeven/ boutenverhaal heb ik gehad!
Ik heb een grote schroevendraaier, dus dat lukt wel.....wat niet lukt is het verstellen op de A-stijl!
Het scharnier op A-stijl, dus de 3 schroeven, kan ik niet verschuiven (wel aan de deur).
Dus daar moet ik een oplossing voor vinden.........

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-09-2014 21:00 #143124 door Rob Baeten
Henry, als je de drie bouten helemaal los hebt, heb je geen beweging in het scharnier op de A-stijl of onvoldoende. Als je helemaal geen beweging hebt dan zou het kunnen zijn dan de stelplaat in het chassis vast is gaan zitten, een "gecalibreede" slag :) met een hamer wil dan nog wel eens een oplossing bieden. Ik weet dat er bij mijn wagen een ruime stel mogelijk is. Als je onvoldoende stel hebt zou je haast gaan denken dat er ergens wat krom of ontzet is. Je zou eens kunnen kijken of je de scharnieren van plek kunt veranderen of als je ze hebt even een andere set proberen. Hoe zit het met de speling op de scharnierpen zelf? Kijk ook eens naar je nieuwe deur of daar op de scharnier bevestiging niets vreemds te zien is.

K'ben heel benieuwd.

Succes, Rob

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2014 21:34 #143126 door Henry Hoogenberg (GAST)
Beantwoord door Henry Hoogenberg (GAST) in topic Deur afhangen Katterug
Hoi Rob,

Daar hoopte ik al op, dus maw waar de plaat, waar de 3 tapgaten in zitten (achter de A-stijl) moet je kunnen schuiven, deze moet dus los zitten/kunnen.
Bij mij zit deze contraplaat vast, ik zal hem proberen los te krijgen, je kunt er alleen heel moeilijk bij.........

Dit moest ook wel anders kun je de deur in deze richting helemaal niet stellen.....kon ik mij niet voorstellen....

Ga ik morgen of zaterdag proberen...
Bedankt
Henry

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-09-2014 21:49 #143128 door Rob Baeten
Ha dat is mooi Henry. Ik denk dat als je de drie bouten een aantal slagen los hebt en je geeft dan met een hamer een paar tikken op het scharnier naar beneden en naar boven dat het hele zaakje netjes los komt. Misschien eerst even wat kruipolie spuiten en een nachtje laten staan.

Groeten, Rob

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD