Achterbumper ophanging combi
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
Nu hangt de bumper los omdat de ophanging ervan rot is.
Nu ben ik benieuwd naar jullie advies om er plaatwerk voor te maken. Het enige wat ik tot nu toe had gevonden was het stuk wat Boele's vader had gemaakt www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=41&...1b9edbe7057eaf95960d .
Het moet sterk genoeg zijn om de trekhaak weer terug te plaatsen. Die zit bij vast aan de bumper als ook op 2 andere plekken aan de carrosserie. Alvast bedankt voor het advies.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Ik had na wat kloppen ook niets meer over van wat ooit de steuntjes waren.Trekhaak is zelfs afgezaagd om door APK te komen omdat een keurmeester de constructie terecht niet veilig meer vond.
Daarom heb ik twee 5mm stalen platen uitgesneden met de plasmasnijder , verzetje in gebogen en die dwars door de kokerbalk vastgezet met twee bouten M10 per zijde.
Om de kokers niet helemaal in te deuken bij het aandraaien van de bout heb ik stalen bussen in de kokerbalken aangebracht.
Aan de binnenzijde van de kokers zitten twee hoekstalen waaraan de platte LPG-tank komt te hangen, de twee M10 bouten van de buitenste platen lopen dus ook door die hoekstalen heen.
de 3e foto vanaf onderen geeft de plaat weer waar straks mijn bumper en trekhaak aan komen.
kantelbeugels en amazon combi project
m.vr.gr. Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
- Steven Bleeker
-
- Elite lid
-
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Ronald Damme" schreef:
Achterbumpersteunen zijn toch gewoon te kopen als reparatie deel. Ik heb ze namelijk gewoon gekocht voor mijn Amazon. Dit was wel een sedan.
Hoi Ronald,
Zijn voor de Combi onvindbaar...
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
"Steven Bleeker" schreef:
Dat is een mooie oplossing! En dan hoef je relatief weinig te lassen. Het zit zeker als een huis als ik zo de bevestiging lees. Wat zou het kosten om die stukjes staal te maken?
Tsja ik zou gewoon een kartonnetje knippen met de door jou gewenste vorm en er even mee langs een constructiebedrijf rijden.
Dan kunnen ze je zo vertellen wat het kost.
Als ik nu helemaal niets te doen had zou ik ze best voor je willen maken maar ik heb nog een enorme klus staan.......
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt