kleur code = welke RAL kleur?
- Martijn Bexkens (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 09:21 #141538
door Martijn Bexkens (GAST)
kleur code = welke RAL kleur? is gemaakt door Martijn Bexkens (GAST)
Hallo,
Na zoeken en zoeken op het WWW, toch maar vragen: Ik denk dat mijn Volvo 245 uit 1980 in de kleur 192 is gespoten. Dat weet ik bijna zeker omdat ik alleen 200 serie in deze kleur ken, de tint donkerder (213) zou ook voor de 760 gebruikt zijn.
Maar om de kleur 192 te kunnen kopen zal ik toch het bijpassende RAL kleurnummer moeten hebben, neem ik aan. Wie helpt mij aan de juiste kleurcode en eventueel een adresje voor mijn spuitlak?
BVD!
www.mijnalbum.nl/Grotefoto-M7ECY4HF.jpg
(?ik weet niet of mijn foto zo zichtbaar is voor jullie?)
Na zoeken en zoeken op het WWW, toch maar vragen: Ik denk dat mijn Volvo 245 uit 1980 in de kleur 192 is gespoten. Dat weet ik bijna zeker omdat ik alleen 200 serie in deze kleur ken, de tint donkerder (213) zou ook voor de 760 gebruikt zijn.
Maar om de kleur 192 te kunnen kopen zal ik toch het bijpassende RAL kleurnummer moeten hebben, neem ik aan. Wie helpt mij aan de juiste kleurcode en eventueel een adresje voor mijn spuitlak?
BVD!
www.mijnalbum.nl/Grotefoto-M7ECY4HF.jpg
(?ik weet niet of mijn foto zo zichtbaar is voor jullie?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 09:44 #141539
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic kleur code = welke RAL kleur?
Bij de meeste bedrijven kennen ze de "volvo kleuren" wel en kunnen ze die namaken.
- Martijn Bexkens (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 10:13 #141541
Beantwoord door Martijn Bexkens (GAST) in topic kleur code = welke RAL kleur?
Maar die stoppen de lak niet in een spuitbusje, ik moet een halve dorpel bijwerken en wat losse plekjes, heb geen spuitpistool voorhanden.
- Guy Rutten
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 11:08 #141543
door Guy Rutten
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Honda CB550 F2 SuperSport 1978
Beantwoord door Guy Rutten in topic kleur code = welke RAL kleur?
Dan moet je een ander bedrijf zoeken. Ze stoppen wel degelijk kleuren in een spuitbus!
Heb het pas nog gehaald voor mijn 164, gewoon met het originele kleurnummer van Volvo.
Om exact dezelfde kleur te krijgen (als je de kleurcode niet zeker weet) zou je zelfs een stuk lak van de auto kunnen laten "scannen". Staat het kleurnummer nergens op een plaatje in de auto?
Heb het pas nog gehaald voor mijn 164, gewoon met het originele kleurnummer van Volvo.
Om exact dezelfde kleur te krijgen (als je de kleurcode niet zeker weet) zou je zelfs een stuk lak van de auto kunnen laten "scannen". Staat het kleurnummer nergens op een plaatje in de auto?
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Honda CB550 F2 SuperSport 1978
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 11:10 #141544
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic kleur code = welke RAL kleur?
Hallo Martijn ,
Waar ik woon ,in Alkmaar is een bedrijf die scant de verf en aan de hand van de uitkomst maakt hij de juiste kleur verf en kan dit ook in een spuitbus leveren .
gr Jan Oudijk.
Waar ik woon ,in Alkmaar is een bedrijf die scant de verf en aan de hand van de uitkomst maakt hij de juiste kleur verf en kan dit ook in een spuitbus leveren .
gr Jan Oudijk.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 11:34 #141545
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic kleur code = welke RAL kleur?
Bij Heron Automaterialen kunnen ze dat ook.
Laatst 2 spuitbussen met 2K lak, gescand en op kleur laten maken, voor ca. 50 euro waren we klaar. Klaar terwijl u wacht:). 1 Spuitbus was voldoende voor de complete dorpel (van een fiatje 500 '65 weliswaar).
Laatst 2 spuitbussen met 2K lak, gescand en op kleur laten maken, voor ca. 50 euro waren we klaar. Klaar terwijl u wacht:). 1 Spuitbus was voldoende voor de complete dorpel (van een fiatje 500 '65 weliswaar).
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Martijn Bexkens (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2014 12:12 #141546
Beantwoord door Martijn Bexkens (GAST) in topic kleur code = welke RAL kleur?
Dank, weer wat geleerd, de mogelijkheid van kleur scannen was mij wel bekent, maar ging er (zelf) van uit dat dit niet in een spuitbusjes geleverd kon worden.
Nu kunnen we wel verder! (had alleen de hoop ergens zo maar een busje uit het schap te kunnen nemen)
Nu kunnen we wel verder! (had alleen de hoop ergens zo maar een busje uit het schap te kunnen nemen)
- Pieter
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-12-2017 13:51 #173793
door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic kleur code = welke RAL kleur?
Weet iemand de RAL kleur voor de grafiet grijze volvo kleur? nr 80