Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.

• P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
24-05-2014 20:04 #140772 door P. Niem
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieVandaag heb ik spiegels geplaatst op mijn Duett en het werkt goed. Voor het eerst kan ik recht naar achter kijken. De auto loopt taps naar voren dus dat was lastig. Ik moest nog wel een spacer maken, zie foto. Ze lijken ook goed te passen op de P1800, dan heb je geen spacer nodig.
Wil je ook Stingay spiegels, kijk dan hier:
- ... 1439.l2649
en
- www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=de ... r&_sacat=0

1800E
vimeo.com/volvoac
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-05-2014 23:30 #140779 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
creatief, maar erg instabiel. Tijdens het rijden zal de spiegel trillen denk ik of niet

• P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
25-05-2014 09:36 #140787 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
Neh, ik heb dwars door de deuren geboord. De moeren zitten aan de binnenkant.

1800E
vimeo.com/volvoac

• P.G.L. Wind
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2015 10:30 #148168 door P.G.L. Wind
Beantwoord door P.G.L. Wind in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
Dit is wellicht een alternatief voor mijn rechterbuitenspiegel op mijn Amazon. Het zicht naar achteren is zachtjes uitgedrukt niet optimaal. (lees: waardeloos)
Wat is de hartafstand van de bevestigingsgaten? Wellicht passen ze in de huidige gaten en hoef ik geen nieuwe gaten te boren.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-02-2015 17:34 #148175 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
Toch ben ik heel benieuwd of het geheel stabiel is ook al boor je de gaten door en zit het met lange bouten aan de deur. Des te langer het geheel des te meer het op en neer kan bewegen en aangezien oud auto's altijd meer trillen dan nieuwe denk ik dat dit geen oplossing is. Ik zou voor spiegels gaan die een langer pootje hebben.

• David Vermaas
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-02-2015 15:38 #148956 door David Vermaas
Beantwoord door David Vermaas in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
Ik heb laatst ook niet-originele buitenspiegels geplaatst, en ik heb het originele voetje gehouden. Dat was naar aanleiding van een tip in dit topic: Bolle spiegel maken
Op diezelfde website heb ik toen 2 van deze bolle spiegels gekocht:
www.adamscc.nl/catalog/product_i ... aemokmno62

De bevestiging was niet precies hetzelfde, dus ik heb de schroef die uit het nieuwe spiegeltje zelf steekt vervangen door de originele bevestiging. Dan moet je de oude spiegel eerst even uit zijn frame wippen; zie hier:

En hetzelfde doen met de nieuwe spiegel. Dat deed ik eerst niet helemaal voorzichtig, dus ik brak er eentje. Beetje zonde, iets met ongeluk, maar gelukkig ging de tweede wel goed:

Daarna de moer voor bevestiging overgezet, en met het oude voetje weer aan de auto gemaakt. Ziet eruit alsof het zo hoort:

Toch ben ik nog niet laaiend enthousiast, want deze spiegel is dan wel bol, maar is ook iets kleiner dan de originele spiegel. Je kunt dus nog niet echt veel zien. Bovendien heeft dit oude voetje aan de rechterkant nog altijd een beperking dat hij niet voldoende gedraaid kan worden, en zo bol is de spiegel nu ook weer niet. Als er iemand een ander merk bolle spiegel weet, dan hou ik me dus aanbevolen.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2015 22:26 #148976 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
David,

Als je het gat in de spiegelhouder (jouw foto nr 2) een beetje uitvijlt, dan kun je de spiegel verder naar binnen draaien.

• P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
02-05-2015 20:39 #151005 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Top tip. Corvette Stingray buitenspiegels.
De spiegels zitten gewoon stabiel op de auto. Geen lastige trillingen. Maar zoals gezegd heb ik bouten dwars door de deur geplaatst. Dit zal niet iedereen mooi vinden.

1800E
vimeo.com/volvoac

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD