Volvo Amazon kleuroverzicht > RAL kleuren
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-05-2014 19:24 #140884
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon kleuroverzicht > RAL kleuren
Rood is een lastige kleur omdat hij snel dof wordt, ik ben met een '68 Amazon bezig en die is ook iets te licht gespoten...komt dicht in de buurt van de RAL 3003.
Ik vermoed dat veel spuiterijen die RAL kleur gebruik(t)en, maar de Kirschrot 46 is toch het mooist.
Mijn eerste Amazon was een rode en de eerste 480turbo uit '91, later is Volvo voor de 480 ook een lichtere kleur gaan gebruiken en dat vind ik ook minder geslaagd.
Overigens dacht ik dat de toevoeging -1 of -2 slaat op de producent van de autolak, volgens mij is de samenstelling het zelfde...
Overigens kun je RX10 ook in iedere RAL kleur krijgen, wij gebruiken dat voor de onderzijde die roodbruine tint welke door Volvo ook origineel wordt gebruikt.
Ik vermoed dat veel spuiterijen die RAL kleur gebruik(t)en, maar de Kirschrot 46 is toch het mooist.
Mijn eerste Amazon was een rode en de eerste 480turbo uit '91, later is Volvo voor de 480 ook een lichtere kleur gaan gebruiken en dat vind ik ook minder geslaagd.
Overigens dacht ik dat de toevoeging -1 of -2 slaat op de producent van de autolak, volgens mij is de samenstelling het zelfde...
Overigens kun je RX10 ook in iedere RAL kleur krijgen, wij gebruiken dat voor de onderzijde die roodbruine tint welke door Volvo ook origineel wordt gebruikt.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-06-2014 10:59 #141057
door Joop van Putten
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Beantwoord door Joop van Putten in topic Volvo Amazon kleuroverzicht > RAL kleuren
Ik zie in het kleurenschema dat kleur 94 (donkergroen) overeen zou moeten komen met RAL9006.
Volgens mij is RAL 9006 een aluminiumkleur. Kan dat kloppen?
Volgens mij is RAL 9006 een aluminiumkleur. Kan dat kloppen?
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
05-06-2014 12:43 #141063
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon kleuroverzicht > RAL kleuren
Dankje Joop, scherp opgemerkt.
Was een typefout, moet 6009 zijn.
Ik heb het aangepast.
Was een typefout, moet 6009 zijn.
Ik heb het aangepast.
Bijlage image.jpg niet gevonden
Bijlage image.jpg niet gevonden
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Bijlagen: