Schilderen : samengebouwd of losse delen
- Jan Flebus (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-04-2014 14:58 #140163
door Jan Flebus (GAST)
Schilderen : samengebouwd of losse delen is gemaakt door Jan Flebus (GAST)
Ik heb mijn PV 544 volledig gedemonteerd en ondertussen zijn alle nodige laswerken uitgevoerd.
Bouw ik hem best weer helemaal op ( spatborden, front,motorkap,kofferdeksel en deuren) of laat ik body en onder delen best los van elkaar schilderen?
Het gaat er mij om dat de rubbers tussen de verschillende delen zwart moeten blijven en hoe doe ik dat bij een gemonteerde auto?
Alle goede raad is meer dan welkom
Jan
Bouw ik hem best weer helemaal op ( spatborden, front,motorkap,kofferdeksel en deuren) of laat ik body en onder delen best los van elkaar schilderen?
Het gaat er mij om dat de rubbers tussen de verschillende delen zwart moeten blijven en hoe doe ik dat bij een gemonteerde auto?
Alle goede raad is meer dan welkom
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12021-dummy
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-05-2014 20:54 #140199
door 12021-dummy
PV444 - 1955
Beantwoord door 12021-dummy in topic Schilderen : samengebouwd of losse delen
Als je alle delen los laat spuiten, komt er ook lak op plaatsen waar straks de plaatdelen tegen elkaar zitten. Je zult dan nooit ongespoten randen zien en het plaatwerk is daartussen ook beter beschermd met een laklaag. De schermen spuiten terwijl deze op de auto zitten, zorgt er inderdaad voor dat de zwarte biezen tussen scherm en carrosserie ook meegespoten worden. En dat is zeker niet de bedoeling. Los spuiten is naar mijn mening de beste optie.
PV444 - 1955
- 13677-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 19:54 #140611
door 13677-dummy
Beantwoord door 13677-dummy in topic Schilderen : samengebouwd of losse delen
Als je toch alles los hebt, schilder of spuit dan in ieder geval, inderdaad vanwege het plaatwerk waar je later nooit meer bij komt.
Maar.. Je spreekt van schilderen. Bedoel je schilderen of spuiten ?
Schilderen is nogal onbemind, maar kan erg mooi worden.
Zelf heb ik mijn 245 geschilderd met Wijzenol industrielak.
Rondom schoonmaken, ontvetten, fijn opschuren, deuken en krassen tot het blanke staat repareren met de brander en tinstaaf. Overige plekken na opschuren eerst behandelen met Owatrolmenie. Vervolgens rubbers, chroom, etc afplakken en rondom rollen en schilderen in lastige hoekjes.
Rondom schilderen van een complete 245 neemt 1 liter Wijzenol Industrielak. Het is sneldrogende lak, dus afplaktape zsm per gedeelte verwijderen.
Na volledige uitharding heb ik de 245 stevig behandeld met een polijstwas om kleine oneffenheden van het schilderen (en vliegjes) te verwijderen, vervolgens na behandeld met een klassieke auto- was zonder polijstmiddel.
Als laatste de chromen strips ingespoten met een conserverend was-achtig product.
Als je niet weet dat deze auto geschilderd is, zie je het niet.
Overigens; het kan geen kwaad om de achterramen te demonteren en de sponningen mee te nemen in de gehele schilderbeurt ! Monteren van raam, compleet met rubbers is zeer eenvoudig te doen met zuurvrije vaseline of speciaal rubbervet en een (RVS) staaldraadje.
Maar.. Je spreekt van schilderen. Bedoel je schilderen of spuiten ?
Schilderen is nogal onbemind, maar kan erg mooi worden.
Zelf heb ik mijn 245 geschilderd met Wijzenol industrielak.
Rondom schoonmaken, ontvetten, fijn opschuren, deuken en krassen tot het blanke staat repareren met de brander en tinstaaf. Overige plekken na opschuren eerst behandelen met Owatrolmenie. Vervolgens rubbers, chroom, etc afplakken en rondom rollen en schilderen in lastige hoekjes.
Rondom schilderen van een complete 245 neemt 1 liter Wijzenol Industrielak. Het is sneldrogende lak, dus afplaktape zsm per gedeelte verwijderen.
Na volledige uitharding heb ik de 245 stevig behandeld met een polijstwas om kleine oneffenheden van het schilderen (en vliegjes) te verwijderen, vervolgens na behandeld met een klassieke auto- was zonder polijstmiddel.
Als laatste de chromen strips ingespoten met een conserverend was-achtig product.
Als je niet weet dat deze auto geschilderd is, zie je het niet.
Overigens; het kan geen kwaad om de achterramen te demonteren en de sponningen mee te nemen in de gehele schilderbeurt ! Monteren van raam, compleet met rubbers is zeer eenvoudig te doen met zuurvrije vaseline of speciaal rubbervet en een (RVS) staaldraadje.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2014 20:42 #140615
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Schilderen : samengebouwd of losse delen
Hoi Jeroen,
Ik wil mijn ex belastingvrije 245 uit 1982 ook met industrielak van wijzenol gaan rollen, ik heb gehoord dat er voor een mooi resultaat owatrol bij kan, dit trekt de lak strakker bij opdrogen. Ik ga de hele 245 zwart rollen, dus alles wat wit is wordt zwart, i.c.m. gepolijst aluminium en RVS en getint glas wordt dit een hele gave combinatie. De 245 krijgt ook een verlaging set en een paar flinke velgen.
Heb jij nog owatrol bij de Wijzenol gedaan om de lak beter te laten vloeien tijdens het rollen.
Sorry voor het kapen van dit topic, reactie's kunnen eventueel via PB of reneminnebo@live.nl
Welke
Ik wil mijn ex belastingvrije 245 uit 1982 ook met industrielak van wijzenol gaan rollen, ik heb gehoord dat er voor een mooi resultaat owatrol bij kan, dit trekt de lak strakker bij opdrogen. Ik ga de hele 245 zwart rollen, dus alles wat wit is wordt zwart, i.c.m. gepolijst aluminium en RVS en getint glas wordt dit een hele gave combinatie. De 245 krijgt ook een verlaging set en een paar flinke velgen.
Heb jij nog owatrol bij de Wijzenol gedaan om de lak beter te laten vloeien tijdens het rollen.
Sorry voor het kapen van dit topic, reactie's kunnen eventueel via PB of reneminnebo@live.nl
Welke