Tochtraampjes Amazon
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2014 09:54 #137914
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Tochtraampjes Amazon is gemaakt door Teun van Popta
Wie weet hoe de driehoekige tochtruitjes in het chromen profiel vastgezet worden?
Zit er een rubberprofiel in of is het destijds met een kit gedaan. Bij mij is het in ieder geval veranderd
in spul dat je normaal gesproken tegenkomt in de grond van een eenmalige Romeinse nederzetting.
En archeologie zat niet in mijn pakket.
Merci,
Teun
Zit er een rubberprofiel in of is het destijds met een kit gedaan. Bij mij is het in ieder geval veranderd
in spul dat je normaal gesproken tegenkomt in de grond van een eenmalige Romeinse nederzetting.
En archeologie zat niet in mijn pakket.
Merci,
Teun
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-02-2014 11:24 #137920
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Tochtraampjes Amazon
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2014 19:57 #137943
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Tochtraampjes Amazon
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-02-2014 21:51 #137951
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Tochtraampjes Amazon
Ik ben dit nog nooit tegengekomen in een romeinse nederzetting.
Volgens mij bedoeld Teun het volgende (tenmiste kan ik het niet anders lezen):
Hoe zit het glas van het driehoeksraampje vast in het chromen randje van het driehoeksraampje. Zover ik (ook bij een NOS raampje) kon zien origineel met een soort rubber stripje dat om de rand van het glas gevouwen werd en dan in het chromen randje gedrukt werd en daardoor vastgeklemd werd. Ik heb eens gelezen hoe dit soort strips genoemd wordt, maar helaas weet ik dat nu niet meer te vinden.
Aanvulling: ik beschrijf nr. 51 in het bovenstaande plaatje: filler strip, onderdeel nummer 320551 per ruitje 65cm nodig.
Zie voor werkwijze bijvoorbeeld op het eind van www.hotrod.com/howto/8915_vent_window_restoration/
Ook te koop in de onderdelenshop ("vulstrip 0,5m € 3,50" > hopelijk is de lengte alleen een rekeneenheid, anders zijn ze te kort en heb je een naad). Ook bij algemene handelaren die rubberstrips verkopen te koop, maar dan moet je weten hoe dik het moet zijn, zie bijvoorbeeld www.steelerubber.com/side-window-parts-other?p=4
groeten en succes, Rudi
Volgens mij bedoeld Teun het volgende (tenmiste kan ik het niet anders lezen):
Hoe zit het glas van het driehoeksraampje vast in het chromen randje van het driehoeksraampje. Zover ik (ook bij een NOS raampje) kon zien origineel met een soort rubber stripje dat om de rand van het glas gevouwen werd en dan in het chromen randje gedrukt werd en daardoor vastgeklemd werd. Ik heb eens gelezen hoe dit soort strips genoemd wordt, maar helaas weet ik dat nu niet meer te vinden.
Aanvulling: ik beschrijf nr. 51 in het bovenstaande plaatje: filler strip, onderdeel nummer 320551 per ruitje 65cm nodig.
Zie voor werkwijze bijvoorbeeld op het eind van www.hotrod.com/howto/8915_vent_window_restoration/
Ook te koop in de onderdelenshop ("vulstrip 0,5m € 3,50" > hopelijk is de lengte alleen een rekeneenheid, anders zijn ze te kort en heb je een naad). Ook bij algemene handelaren die rubberstrips verkopen te koop, maar dan moet je weten hoe dik het moet zijn, zie bijvoorbeeld www.steelerubber.com/side-window-parts-other?p=4
groeten en succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-02-2014 22:52 #138042
door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Tochtraampjes Amazon
Ik ben er inmiddels uit.
Omdat profielen hopeloos lastig te krijgen zijn (meestal zijn ze 1 mm te groot of te klein) heb geëxperimenteerd met Sikaflex en dat heeft uitstekend gewerkt. Ruitje zit muurvast. Zo vast, dat ik het er met geen mogelijkheid meer uit krijg.
Teun
Omdat profielen hopeloos lastig te krijgen zijn (meestal zijn ze 1 mm te groot of te klein) heb geëxperimenteerd met Sikaflex en dat heeft uitstekend gewerkt. Ruitje zit muurvast. Zo vast, dat ik het er met geen mogelijkheid meer uit krijg.
Teun