Bodem kaal maken?
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Mijn plan was initieel om deze in de loodmenie te steken maar nadat ik vandaag de puntjes op de i aan het zetten was heb ik ontdekt dat ik echt nooit de hoekjes enzo proper ga krijgen. Er gaat altijd nog wat kit en rutex achterblijven.
Nu vrees ik dus dat mijn verf niet gaat 'pakken' op die stukjes en dat ik alle werk naderhand opnieuw ga kunnen doen.
Daarom dat ik hier maar eens raad vraag. MOET heel de bodem VOLLEDIG kaal zijn of mogen er hier en daar nog wat 'korstjes' blijven steken? Ik denk van niet, maar ik ben geen plaatwerker natuurlijk.
Ik zal proberen morgen wat fotootjes te maken en ook te posten zodat jullie echt weten wat ik bedoel...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
Wel even een mondkapje opzetten!
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
In kleine hoekjes zou je evt ook even een brander dr op kunnen houden en met een schroevendraaier wegsteken.
Wel even een mondkapje opzetten!
Dan zou ik liever een fohn of een verfbrander nemen, direct een vlam erop is niet aan te bevelen. Je weet immers niet wat er inde holle ruimtes zit voor brandbaar spul. voor je het weer staat de toko in de fik.
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Maar hoe meer ik lees en nadenk hoe meer IK toch voor het stralen van de bodem begin te neigen. Inclusief metalliseren, dan is de bodem meteen beschermd en dan ben je voor véél jaren zeker.
Moet echter het een en ander overleggen met mijn collega-sleutelaar wat die er van zegt
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
www.frost-auto.nl/?por15-product ... ksealer,31
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Pieter Jansens
- Premium lid
-
Neen, denk nog steeds dat zandstralen en schooperen/metaliseren (en dan schilderen) een betere manier is.
Vervolgens een goede ontvetter, kun je zo bij een goede automaterialen zaak halen, dit lost de laatste tectyl op.
De bodem vervolgens met RX5 2x behandelen op de roestige delen, 1x op goed plaatwerk volstaat.
Dan RX10,mdie kun je in alle RAL kleuren krijgen, dus het roodbruine wat Volvo gebruikt, of wat het dichtste bij de kleur van de wagen komt.
Dit kun je ook voor de wielkasten doen.
Geeft een prachtig resultaat, en over RX10 kun je alles heen doen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate