spiegels volvo amazon
- Marc Schunck
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
03-02-2014 11:58 #136946
door Marc Schunck
spiegels volvo amazon is gemaakt door Marc Schunck
Toen ik de Amazon (1969) kocht zaten er ook een aantal buitenspiegels bij. 2 merkloze (lelijke) spiegels en 2 spiegels voor op de zijschermen. Helaas zijn het twee rechter spiegels (dat is voor mij hier de bestuurderskant
) waarvan er eentje kapot is en de ander nog redelijk goed maar een schroefdraad/pootje mist (afgebroken). Na wat zoekwerk op internet ben ik erachter dat het originele Volvo spiegels zijn, geleverd door de Duitse firma Albert. Ze leverde o.a. ook spiegels voor Volkswagen en Porsche. Bijgaand wat foto's ter illustratie. Weet er iemand of zo'n afgebroken boutje eenvoudig zelf te repareren is en zijn deze spiegels nog ergens te koop? Ik wil nl graag ook een linker spiegel op de Amazon zetten.
bvd, marc
bvd, marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04-02-2014 21:37 #137022
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic spiegels volvo amazon
Hoi Marc,
Dat zijn mooie spiegels, ken deze niet van hier en op jouw '69 Amazon horen de grotere spiegels, met kortere steun, die op de portieren zijn gemonteerd.
Als je in het KVO onderdelen bekijkt kun je die gewoon bestellen.
Ik heb nog andere spiegels liggen, als je de schroef losdraait en een foto maakt van pootje en steun, kan ik zien of deze gaat passen.
Groeten,
Ed
Dat zijn mooie spiegels, ken deze niet van hier en op jouw '69 Amazon horen de grotere spiegels, met kortere steun, die op de portieren zijn gemonteerd.
Als je in het KVO onderdelen bekijkt kun je die gewoon bestellen.
Ik heb nog andere spiegels liggen, als je de schroef losdraait en een foto maakt van pootje en steun, kan ik zien of deze gaat passen.
Groeten,
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 22:22 #137023
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic spiegels volvo amazon
Ik ken deze spiegels, ze worden echter maar zelden aangeboden (en als ze mooi zijn meestal duur), ze worden soms aangeboden met vaste arm aan voet, beweegbare arm, klemspiegel en los blad (daar zou je geloof ik al mee geholpen zijn, de rest is bij jou L+R bruikbaar). Het is zover ik weet een uit de toebehoren catalogus. Helaas weet ik er nu geen te koop.
succes, Rudi
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2014 22:48 #137026
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic spiegels volvo amazon
Je hebt er niets aan, maar vorige week zag ik ze ergens op internet te koop staan.
Ben hard aan het denken, maar kan niet herinneren waar, misschien zelf ook even google opdrachtje wagen?
Edit: viel weer alles mee
link.marktplaats.nl/770475496
Tevens had ik ze laatst ook bij Dries gezien, misschien kan je daar ook informeren.
Ben hard aan het denken, maar kan niet herinneren waar, misschien zelf ook even google opdrachtje wagen?
Edit: viel weer alles mee
link.marktplaats.nl/770475496
Tevens had ik ze laatst ook bij Dries gezien, misschien kan je daar ook informeren.
05-02-2014 11:32 #137040
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic spiegels volvo amazon
Hierbij nog wat foto's van het inwendige van beide spiegels. Ze worden swan neck mirrors genoemd. Ik schrok idd vd prijzen die ik op internet tegen kwam zie bv
www.ebay.com/sch/i.html?_kw=albert+swan+mirrors
. Bij de andere spiegel is t glas eruit en is het pootje waar de veer aan hoort afgebroken. De beide bevestigingsboutjes zijn dan wel weer goed bij dit exemplaar. Ik vroeg me af of ik bv een stukje schroefraad aan het afgebroken boutje zou kunnen lijmen of wellicht laten lassen oid ? Zijn er lijmen die sterk genoeg zijn? Ed,de afstand tussen de boutjes is 7 cm.
05-02-2014 11:48 #137044
door Marc Schunck
- Leof
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-02-2014 14:25 #137057
door Leof
P544B B16A, P220VE B18A
Beantwoord door Leof in topic spiegels volvo amazon
Ik geloof dat er hier ook nog een paar te koop is:
www.veteranprylar.com/backspeglar/
Ongeveer 40 resp. 56 euro per stuk.
Ongeveer 40 resp. 56 euro per stuk.
P544B B16A, P220VE B18A
25-02-2014 06:16 #137909
door Marc Schunck