cilinder uit bestuurdersslot gevallen
- Frederieke Elsinger (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2014 11:11 #136612
door Frederieke Elsinger (GAST)
cilinder uit bestuurdersslot gevallen is gemaakt door Frederieke Elsinger (GAST)
Hoi allen,
Ik heb nu sinds ongeveer anderhalf jaar een volvo amazon, rijdt heerlijk, weinig problemen gehad tot zover.
Alleen is nu de cilinder van het slot van de bestuurdersdeur eruit gevallen (was gebroken) en kan die deur dus niet meer openkrijgen. Heeft iemand ervaring met het vervangen hiervan? Is het een klusje wat je zelf kan doen of meer een klusje voor de garage?
groetjes Frederieke
(vrouw zonder 2 linker handen
)
Ik heb nu sinds ongeveer anderhalf jaar een volvo amazon, rijdt heerlijk, weinig problemen gehad tot zover.
Alleen is nu de cilinder van het slot van de bestuurdersdeur eruit gevallen (was gebroken) en kan die deur dus niet meer openkrijgen. Heeft iemand ervaring met het vervangen hiervan? Is het een klusje wat je zelf kan doen of meer een klusje voor de garage?
groetjes Frederieke
(vrouw zonder 2 linker handen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-01-2014 11:34 - 23-01-2014 11:36 #136613
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic cilinder uit bestuurdersslot gevallen
Ik weet niet of het makkelijk is de restanten van het cillinderslot eruit te halen, maar er bij komen is redelijk makkelijk
Binnenbekleding eraf halen (bij de deurhendels zitten de omega-veertjes)
Raam dicht doen en dan kan je 2 schroefjes loshalen van het handvat. Als je dan ook nog het stangetje loshaalt wat naar het handvat gaat, kan je hem recht naar achteren trekken. En is hij los
www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...&format=raw&Itemid=6
vanf blz 9
Binnenbekleding eraf halen (bij de deurhendels zitten de omega-veertjes)
Raam dicht doen en dan kan je 2 schroefjes loshalen van het handvat. Als je dan ook nog het stangetje loshaalt wat naar het handvat gaat, kan je hem recht naar achteren trekken. En is hij los
www.volvokv.nl/index.php?option=com_docm...&format=raw&Itemid=6
vanf blz 9
Laatst bewerkt 23-01-2014 11:36 door Ronald Damme (GAST).
- Jos Klaassens (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-01-2014 11:36 #136614
door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic cilinder uit bestuurdersslot gevallen
Nadat ik het slot daar eens met een soort siliconen spray gesmeerd had kwam de cilinder er plotseling uit, daar stond ik met de cilinder in mijn hand.. Helemaal terug duwen kon ik hem niet, vanwege de weerstand op een gegeven punt.
Cilinder toen in de goede positie gezet, iets erop gehouden en daar met de hamer een flinke tik op gegeven. Toen zat hij er weer goed in
Cilinder toen in de goede positie gezet, iets erop gehouden en daar met de hamer een flinke tik op gegeven. Toen zat hij er weer goed in
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-01-2014 12:22 #136615
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic cilinder uit bestuurdersslot gevallen
Een volvo kun je met een hamer repareren wordt er wel is gezegd en dat blijkt. Zou toch al ik jou was een nieuw cillinderslotje kopen want ik ben van mening dat je reparatie maar tijdelijk is. Je kan dit zelf doen heb je alleen wel iets meer nodig dan alleen maar een hamer. FF de metalen plaat aan de binnenkant van je deur verwijderen en eventueel de binnenbekleding, denk niet dat dat nodig is. Als je met een zaklamp in de deur schijnt zie je wat je nog meer los moet maken.
suc6
suc6
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-01-2014 22:00 #136633
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic cilinder uit bestuurdersslot gevallen
Hallo Frederieke,
Neem liever geen hamer. De slotcylinder zit met een borgpennetje vast in de drukknop. Mogelijk is dit pennetje gebroken bij jou, waardoor het slot er uit is gevallen. Het is allemaal prima zelf te doen, maar het is wel een job voor een complete middag. Zelf doen is altijd beter en zeker veel goedkoper, dan naar de garage gaan.
Het hoofddoel bij de reparatie is dus het démonteren van de deurgreep. Het binnenpaneel moet van de deur. Daarna zou ik in de ouwe troep die je dan tegenkomt eerst wat ontvetter spuiten gevolgd door WD40. Dat werkt wat lekkerder. Dan de deurgreep aan de binnenzijde en het slot losmaken. Veel sloopwerk dus voor je bij het doel bent. Maak foto's met een mobieltje oid, of schrijf heel goed op wat de volgorde van de onderdelen in de slotdrukker is. Je hebt een fijne doorslag nodig en een goede bankschroef om de borgpen uit de drukknop te slaan. Daarna is het een eitje.
Mijn nieuwe slotcylinders liepen overigens wat stroef. Check dus altijd even of de sleutel lekker loopt voordat je alles weer in elkaar zet.
Groet,
Teun
Neem liever geen hamer. De slotcylinder zit met een borgpennetje vast in de drukknop. Mogelijk is dit pennetje gebroken bij jou, waardoor het slot er uit is gevallen. Het is allemaal prima zelf te doen, maar het is wel een job voor een complete middag. Zelf doen is altijd beter en zeker veel goedkoper, dan naar de garage gaan.
Het hoofddoel bij de reparatie is dus het démonteren van de deurgreep. Het binnenpaneel moet van de deur. Daarna zou ik in de ouwe troep die je dan tegenkomt eerst wat ontvetter spuiten gevolgd door WD40. Dat werkt wat lekkerder. Dan de deurgreep aan de binnenzijde en het slot losmaken. Veel sloopwerk dus voor je bij het doel bent. Maak foto's met een mobieltje oid, of schrijf heel goed op wat de volgorde van de onderdelen in de slotdrukker is. Je hebt een fijne doorslag nodig en een goede bankschroef om de borgpen uit de drukknop te slaan. Daarna is het een eitje.
Mijn nieuwe slotcylinders liepen overigens wat stroef. Check dus altijd even of de sleutel lekker loopt voordat je alles weer in elkaar zet.
Groet,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Frederieke Elsinger (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2014 12:22 #136729
door Frederieke Elsinger (GAST)
Beantwoord door Frederieke Elsinger (GAST) in topic cilinder uit bestuurdersslot gevallen
Bedankt voor alle tips,
Ik ga dit weekend even aan de slag. De cilinder is er iig helemaal uit, dus hoef hem iig er niet uit te peuteren. Nieuwe cilinder al besteld dus we gaan het zien. Mocht het niet lukken dan laat ik wel weer wat van mij horen
Groetjes
Ik ga dit weekend even aan de slag. De cilinder is er iig helemaal uit, dus hoef hem iig er niet uit te peuteren. Nieuwe cilinder al besteld dus we gaan het zien. Mocht het niet lukken dan laat ik wel weer wat van mij horen
Groetjes