Deurrubbers vervangen
- Marianne Pothof - Gunnewegh (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-01-2014 21:36 #136252
door Marianne Pothof - Gunnewegh (GAST)
Deurrubbers vervangen is gemaakt door Marianne Pothof - Gunnewegh (GAST)
Mijn deurrubbers (Volvo 142 1970) zijn helemaal verteerd en uitgedroogd, ik heb net bij de webshop 2 nieuwe besteld, weet iemand of er een handige tool is om de deurrubbers er weer in te krijgen, zag wel eens iets bij wheeler dealers, maar dat was voor ramen.
Alle tips zijn welkom.
Alle tips zijn welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-01-2014 12:25 #136279
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Deurrubbers vervangen
Jan, ik heb ze erin gedrukt met een houten spateltje en wat siliconespray, kan evt ook met wat zeepsop. In dit geval betrof t een amazon, maar ik denk dat t principe vrijwel hetzelfde is.
volvo-122s.blogspot.com.au/2013/06/hanging-doors.html
volvo-122s.blogspot.com.au/2013/06/hanging-doors.html
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-01-2014 16:08 #136285
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Deurrubbers vervangen
Spuit het deel waar je rubber wordt ingedrukt in met doorzichtige tectyl, dit blijft een poosje vloeibaar maar heeft ook goede glij eigenschappen. Heeft dus 2 voordelen, het aanbrengen makkelijker en is roestwerend.
Succes
Succes
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
14-01-2014 23:41 #136312
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic Deurrubbers vervangen
Hej, ik heb laatst de klus geklaard met een plastic bandenlichter (voor de fiets) uit het HEMA fietsbandenplakdoosje. Las deze tip volgens mij ergens op het forum, werkte perfect voor mij. (was wel bij een Amazon)
groet
Frans
groet
Frans
- Bert Abbink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2017 22:03 #168445
door Bert Abbink
Beantwoord door Bert Abbink in topic Deurrubbers vervangen
Vervangen deurrubbers Amazon,
Ik zag de tip met de kunststof bandenlichters van de Hema en dat werkt idd perfect. Na verwijderen van de oude rubbers en het schoonmaken van het gootje, bleek alles er netjes uit te zien. Vervolgens vet er in gesmeerd en het nieuwe rubber ingewreven siliconenspray daar waar het in het gootje moet. Het geheel ging er soepel in.
Gr Bert
Ik zag de tip met de kunststof bandenlichters van de Hema en dat werkt idd perfect. Na verwijderen van de oude rubbers en het schoonmaken van het gootje, bleek alles er netjes uit te zien. Vervolgens vet er in gesmeerd en het nieuwe rubber ingewreven siliconenspray daar waar het in het gootje moet. Het geheel ging er soepel in.
Gr Bert