Deuren volvo144/240
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Nu zijn de deuren niet in al te beste staat en wil deze gaan vervangen
Nu is mijn verteld dat deuren van een Volvo 240 ook passen ,alleen van een bepaald jaartal.
Kan iemand mijn vertellen of dit daadwerkelijk zo is en zo ja om welk jaartal zou het dan gaan ?
Gr Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
In princiepe passen alle deuren, ik heb net in mijn 144 4 deuren van de 240 gehangen. Er zijn 2 maar's vanaf modeljaar 75 heeft men de deurvangers gewijzigd, nu heb je 2 mogenlijk heden om dat te ondervangen. 1. je maakt in de deuren van na '75 het gat in de deur waar de deurvanger van de 140 serie zit. Dit is simpel te doen. Of 2, je gebruikt de scharnieren van een 240. Daarnaast zijn vanaf het modeljaar 78 de sloten anders. Voor 78 zit het slot binnen de deur gemonteerd en na 77 buiten de deur. Dit is simpel op te lossen door een gat te maken in de deur van na 77 zodat het slot van een oudere deur past. Als je een beetje handig bent kun je dus deuren van alle bouwjaren gebruiken voor je 144. Als ik weer thuis bent eind van de maand kan ik nog wel een fotootje plaatsen.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Bedacht me net dat als je nieuwere deuren plaatst met het nieuwe type slot dat het mischien makkelijker is om de slotvangers op de auto te verandere voor het nieuwere type ipv van het slotmechanisme in deur zelf.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Jan.
- Simon Zandvliet
- Nieuw lid
-
Een 245 uit 1993 zijn die deuren ook nog de zelfde maat? en vanaf welk boujaar zijn die schanieren anders
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Simon Zandvliet
- Nieuw lid
-
"René Minnebo" schreef:
Scharnieren van een 240 serie zijn ook gelijk deurvanger, zet een 240 serie naast je 140 en meet alles op. Qua model past een 93er ook in een 140. De moeilijkheid zit hem in de scharnieren en de deurvanger
Ok dankje heb ik alle info die ik mij kan wensen