shit kit
- Rob Spoon
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2013 17:22 #133429
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
shit kit is gemaakt door Rob Spoon
Ik begrijp best dat het een economisch goede methode is, om de plaatnaden in het gootje met kit te dichten. Maar er komt gegarandeerd water in, dat er dus alleen nog als roest uit kan komen. Grmbl. Als je het gootje eraf slijpt hou je een los dak over, dat is ook niet alles...
Dus maar wat speciaalgereedschap gemaakt om die kit er grotendeels uit te tikken.
Dus maar wat speciaalgereedschap gemaakt om die kit er grotendeels uit te tikken.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2013 18:00 #133430
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic shit kit
+1
die geen fan van carrosseriekit is.
Ik heb al op diverse plekken kit verwijderd en vastgesteld dat juist vooral daar roest te vinden was. Op de plekken waar ze bij de productie niet goed gekit hebben waren amper of geen problemen.
Kit kan misschien nieuw nog ergens goed voor geweest zijn, maar is na de vele jaren te hard om nog dicht te zijn.
Mijn mening: waar het kan bij een restauratie alle kit verwijderen en daarna goed behandelen met anti-roest middel dat goed in kieren trekt.
groeten, Rudi
die geen fan van carrosseriekit is.
Ik heb al op diverse plekken kit verwijderd en vastgesteld dat juist vooral daar roest te vinden was. Op de plekken waar ze bij de productie niet goed gekit hebben waren amper of geen problemen.
Kit kan misschien nieuw nog ergens goed voor geweest zijn, maar is na de vele jaren te hard om nog dicht te zijn.
Mijn mening: waar het kan bij een restauratie alle kit verwijderen en daarna goed behandelen met anti-roest middel dat goed in kieren trekt.
groeten, Rudi
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2013 18:13 #133431
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic shit kit
28-10-2013 20:22 #133438
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic shit kit
Weg laten roesten is een mogelijkheid 
Je kunt de rand ook geheel verwijderen, ik heb alleen van de eigenaar begrepen dat hij dat niet zo gauw weer zou doen i.v.m. inwateren...

Je kunt de rand ook geheel verwijderen, ik heb alleen van de eigenaar begrepen dat hij dat niet zo gauw weer zou doen i.v.m. inwateren...
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2013 20:40 #133439
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic shit kit
Wat er niet is kan niet roesten ...
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-10-2013 22:13 #133450
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic shit kit
Gootje zit er niet voor niets, anders hadden ze die het ontwerp wel weggelaten toch. Bij een totaal of deel restauratie is het wegnemen van de oude kit een must en het toebrengen van kit ook. Gebruik niet die goedkope en ga ook niet naar de bouw markt maar koop het liefst in waar de schade herstel bedrijven ook hun spul kopen.
28-10-2013 23:07 #133453
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic shit kit
Ik ken maar weinig plekken waar kit echt zinnig is. In het geval van auto's met een gootje is het zinnig, omdat in het gootje relatief losse onderdelen bij elkaar komen. En die blijven relatief los. Als je daar kit op toepast die daarna met hardere verf afgewerkt wordt, gaat dat nooit heel blijven. Maar dat is kit-theorie, daar hoor je de mannen van de praktijk waarschijnlijk niet over. Dat is bij auto's net als in de bouw, helaas.
Kitten en purren begint waar detailleren ophoudt.
Kitten en purren begint waar detailleren ophoudt.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
29-10-2013 08:45 #133459
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic shit kit
Heeft iemand ervaring met 'technische kit'. Zoals bv Sikaflex? Kitten en lijmen kan een goede oplossing zijn, vliegtuigen worden gelijmd en ook in de watersport wordt gekit, onder water. Ik persoonlijk lijm / kit liever bepaalde onderdelen dan gaten te boren. Mijn schopplaten op de dorpels zitten van origine geschroefd, ik had ze liever erop gelijmd, geen gaten met parkers, geen kans op roest. Maar het hangt natuurlijk af van waar je het doet, kit om cosmetisch een naadje weg te werken likt me ook minder net als plamuur, hoe minder hoe beter.
Arnold
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- Jos Klaassens (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
31-10-2013 15:55 #133533
door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic shit kit
Omdat Sikaflex hier genoemd wordt.. Najaar 2012 had ik behoorlijke lekkage in mijn Amazon. Soms drijfnat onder beide matten voor. Volgens mij was het de bovenkant van het voorruitrubber. Een groef over de hele breedte zat daar waarin zelfs wat mos groeide. Volgens de garage was het geen optie om er wat extra kit in te smeren maar moest het ruit eruit voor een nieuw raamrubber.
Op advies van mijn technische zwager heb ik toen bij een watersportwinkel een koker Sikaflex gekocht. Mijn zwager heeft na wat gekrab in de naad het rubber boven helemaal opgevuld met Sikaflex. Sindsdien kurkdroog binnen en geen lekkage meer.
Op advies van mijn technische zwager heb ik toen bij een watersportwinkel een koker Sikaflex gekocht. Mijn zwager heeft na wat gekrab in de naad het rubber boven helemaal opgevuld met Sikaflex. Sindsdien kurkdroog binnen en geen lekkage meer.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
31-10-2013 20:34 #133538
door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic shit kit
Hallo, ik wil geen merk promoten, ook Simson en andere bedrijven maken technische kit. Maar net als bij lakken is de voorbehandeling en ondergrond het belangrijkste van het kitten.
Arnold
Arnold