- Berichten: 106
Bodem Tectyleren -eerste keer, iemand tips?
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1271
Maar je kunt het process wel vertragen! Afhankelijk in hoeverre het aangebrachte product in staat is om de roest af te schermen van de buitenlucht. Als er geen zuurstof meer bij kan komen wordt het roestproces tot stilstand gebracht.
Sommige anti roest producten penetreren onder de roest door en zijn op die manier in staat om het rooestproces nagenoeg te stoppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adriaan Nagel
-
- Elite lid
-
- Berichten: 168
De komende jaren is mijn mooie rooie goed beschermd!
122S
C70 Cabrio Soft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- LJ Dekker
-
- Premium lid
-
- Berichten: 106
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Keur (GAST)
- Elite lid
-
- Berichten: 181
"Adriaan Nagel" schreef:
Ik heb Fluid Film op laten brengen bij Dries Bakkenes en ik ben daar heel positief over, heb met eigen ogen gezien wat dat spul doet met roest, het dringt er letterlijk in en op andere plaatsen lijkt het wel omhoog te kruipen. Fluid film brengt het er trouwens erg goed van af in tests van ADAC, practcal classics en Auto, Motor, Klassik.
De komende jaren is mijn mooie rooie goed beschermd!
Dat is toch niet hoe ik Fluid Film ken..
Zie dit voor een niet wetenschappelijke, maar wel redelijk goede test van anti-roest producten:
Roesttest
Na een jaar slaat de roest er al doorheen..
Tevens kwam Fluid Film bij de alombekende test van OldtimerMarkt ism de Universiteit van Oldenburg slechts als 'voldoende' uit de test.
Echter kan ik van deze test even geen link meer vinden online..
[edit:]
Gevonden! Kwestie van de juiste zoektermen..
Oldtimer Markt
Fluidfilm staat op plaats 7 in de eerste test en plaats 5 in de tweede..
Mijn mening; Het is mooi om iets als bitumen/tectyl weer op te lappen, maar je weet niet wat er onder schuilgaat..
Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Annelies Tuinman (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
- Berichten: 303
Gaarne na 11.00 uur daar ik late dienst draai deze week.
groetjes Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Junior lid
-
- Berichten: 38
. Probleem is dat er maar weinig producten zuurstof dicht zijn. Epoxy is zuurstofdicht maar vraagt om een schone ondergrond voor de hechting. Ik probeer de ondergrond zo schoon mogelijk te krijgen en zet dan op de niet heel schone delen een laag owatrol CJP (48 uur drogenAls er geen zuurstof meer bij kan komen wordt het roestproces tot stilstand gebracht

Volgens mij is een epoxy primer de standaard bij serieuze restauraties.
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 691
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ritsaert Snijder
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Ik gebruik owatrol CJP (daar hecht epoxy ook op) alleen als hechtlaag voor de primer. Mijn ervaring is dat owatrol met een verflaag of een andere laag niet voldoet op de termijn. Dat zie je ook terug in de testjes die ze doen."Arnold de Groot" schreef:
Owatrol geeft geen echte beschermlaag, daarvoor is het te dun.
groet!
Ritsaert
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.