Chassis wisselen
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
mijn amazon is technisch in orde maar heeft nog wel het nodige las en spuitwerk te gaan. Nu heb ik via via een goed amazon chassis gekregen en wil ik mijn auto afbreken en hieromheen gaan opbouwen aangezien me dit bakken met geld scheelt omdat ik zelf niet kan lassen. Dit wil ik netjes doen en heb ik bij voorbaat al twee vragen.
Ik zou de lpg aansluiting willen verstoppen achter de reflector, iemand hier ervaring mee? (foto's bv.)
waarschijnlijk een domme vraag, maar waarom is het chassis van de auto niet te gebruiken als antenne voor de radio, een antenne is toch gewoon een stuk ijzer?
Groet, Thomas
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Guy Rutten
-
- Senior lid
-
Volvo 164 1972 B30a 4 handbak+overdrive
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Honda CB550 F2 SuperSport 1978
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Hallo,
mijn amazon is technisch in orde maar heeft nog wel het nodige las en spuitwerk te gaan. Nu heb ik via via een goed amazon chassis gekregen en wil ik mijn auto afbreken en hieromheen gaan opbouwen aangezien me dit bakken met geld scheelt .
Groet, Thomas
Verklaar je nader want dit neigt naar omkatten, kan het mis hebben maar dan moet je is goed uitleggen wat je bedoeling is.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Het andere chassis is door een autobedrijf ingevoerd uit Duitsland als complete auto, deze wordt afgebroken voor de onderdelen en ze hadden er geen bestemming voor, ze hebben mij gecontact omdat ze weten dat mijn koets slecht is. Als ik hem niet wou hebben werd hij verzaagd.
Bedankt voor je reactie Guy, zal er eens naar kijken,
Verder nog iemand die wat verstandigs kan zeggen over het antenne verhaal?
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Om FM goed te kunnen ontvangen heb je theoretisch een (verticale) geleider van zo'n 75cm nodig. Om de antenne nog beter te maken kun je 'm loodrecht op een 'oneindig' groot geleidend vlak zetten, die verbonden is met aarde.
Omdat een oneindig groot stuk metaal meeslepen lastig wordt met een auto, moet je wat compromissen doen. Het vlak wordt wat kleiner gemaakt, maar is er nog steeds: namelijk de metalen plaat waar je de antenne op plaatst (dak, of spatbord, of waar je 'm ook maar neer zet). Met andere woorden: je chassis IS al deel van de antenne, maar dan als massavlak en niet als het ontvangende gedeelte. De spriet heb je dus alsnog nodig.
Autoradio's zijn over het algemeen erg gevoelige ontvangers, daarom werken ze vaak al op het moment dat je alleem maar je vinger in de antenneaansluiting steekt, of een stukje ijzerdraad achter in de radio prikt. Het werkt dan alleen minder goed (dus minder zenders te ontvangen, of meer ruis, of meer 'typfouten' in de RDS berichten..)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE
- Eric
- Premium lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Eric van Vliet" schreef:
Ik heb gewoon een afgebroken antenne onder de stoel liggen (daar heb ik ook de radio weggewerkt). Ik wilde namelijk geen gat in het voorscherm maken. Ik moet zeggen, de ontvangst is nog behoorlijk goed!
Bij mijn eerste amazon zat hij in het binnenscherm geschroefd onder de kap. Werkte ook goed! En valt niet op!
Groet, Boele
- Thomas Klimp (GAST)
-
- Premium lid
-
Ik vraag me nu nog wel af wat nu precies de definitie van omkatten is?
Dat gaat toch om gestolen auto's laten voorkomen als opgeknapte wrakken?
'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE