imperiaal combi (verschil in maatvoering?)

• Wilbert Mooren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2013 17:28 #132716 door Wilbert Mooren
imperiaal combi (verschil in maatvoering?) is gemaakt door Wilbert Mooren

Wie weet of er verschil zit in de maatvoering dak tussen een combi uit 63 en uit een van b.v 65 of later. heb namelijk een geheel gerestaureerd imperiaal klaarliggen en wil hem gaan monteren maar de achterkant van de imperiaal is te breed. voor past hij wel. Ben zo stom geweest om er van uit te gaan dat het een maat was. had hem uiteraard toen ik hem aanschafte ook eerst moeten passen. ben gelijk gaan restaureren. ja ja ik weet het STOM STOM en DOM :cry: Wie weet hier wat meer over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 12021-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-10-2013 20:31 #132723 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic imperiaal combi (verschil in maatvoering?)
Er bestaat geen verschil in maatvoering bij de diverse jaargangen van de Amazon Combi. De voorste dwarsligger staat vericaal ter hoogte van de b-stijl van de auto. De achterste dwarsligger staat vlak voor de achterklepscharnieren en helt naar voren. Deze is een heel stuk smaller dan de voorste dwarsligger.
Als de beide dwarsliggers even breed zijn, heb je met een imperiaal voor een 140 serie te maken. Die imperiaals zie er dus identiek uit, maar die maatvoering wijkt wel af.

PV444 - 1955

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2013 20:50 #132726 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic imperiaal combi (verschil in maatvoering?)
Een combi imperiaal is aan de achterkant smaller en het achterste dwarsstuk staat schuin naar voren.Het voorste dwarsstuk staat verticaal omhoog.De voorste pootjes staan precies tussen het voor en achterportier.De beide dwarsliggers zijn bij een combi dus ook niet even lang niet even lang.Dit zou een 145 imperiaal kunnen zijn,maar ik dacht ,dat het achterste dwarsstuk van een 145 ook schuin naar voren stond.Dus mogelijk is het voor beide auto's ongeschikt.Dan heb je er dus niets aan.Heel jammer.Wie heeft je die streek geleverd?Mogelijk heb ik ook nog een incompleet combi imperiaal.Zijn de zijstukken wel op maat voor een combi? Misschien kan ik je dan wel helpen aan de ontbrekende delen.Ik ben een aantal jaren ook wel eens ergens gaan kijken bij een gedemonteerd zogenaamd combi imperiaal,dat deels uit 145 onderdelen bestond.Gelukkig had ik me daarop voorbereid en had mijn combi meegenomen met imperiaal er op en heb de delen erbij gehouden .Ik ben er dus niet ingetrapt.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-10-2013 20:53 #132727 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic imperiaal combi (verschil in maatvoering?)
O,Hans Hendriks kan kennelijk sneller typen dan ik!

• Wilbert Mooren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2013 12:05 #132749 door Wilbert Mooren
Beantwoord door Wilbert Mooren in topic imperiaal combi (verschil in maatvoering?)
Oké hier komen we verder mee. Nog even resumé. De zijkanten ervan passen en sluiten aan met het model van het dak .De voorkant dwarsligger past ook. Alleen de achterkant die met de schuinte meegaat van de achterklep is c.a 10 cm te breed. ook de extra dwarsliggers zijn van breed naar smal. Wat ik ook heb is dat de imperiaal tot voorbij de voordeur stijl gaat en bij de meeste zie ik hem inderdaad grenzen bij de stijl van de achterdeur/voordeur. Heb op internet wel een gezien die ook tot voorbij de voordeurstijl kwam. Zou trouwens waanzinnig zijn als ik onderdelen kan bemachtigen van derde om hem alsnog gemonteerd te krijgen op mijn Volvo. De breedte van de achterkant Volvo is c.a 110 cm en dan zou de achterste dwarsligger dus pak hem beet 105 cm zijn. Nu komt hij gemonteerd uit op 121 cm. Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-10-2013 12:50 #132752 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic imperiaal combi (verschil in maatvoering?)
Norbert,

Ook ik heb in het verleden een 145 imperiaal gescoord (werd overigens door de verkoper keurig vermeld). Heb de dwarsstukken een stukje ingkort. Werkt prima.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-10-2013 21:28 #132776 door Niek de Boer
Ik denk,dat door de te lange zijstukken (van 145) je voorportieren tegen de klemmen aan komen.

• Wilbert Mooren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2013 22:53 #132781 door Wilbert Mooren
Beantwoord door Wilbert Mooren in topic imperiaal combi (verschil in maatvoering?)
Top dankjewel voor de berichten. Maar inderdaad het is er een voor een 145. Heb net al een mail naar de verkoper gestuurd. En wacht het antwoord af. En bij deze is hij ook gelijk te koop. Voor iemand die een 145 heeft. Opknappen hoeft niet meer hi hi. Is al gebeurt. Heb er 265 euro voor betaald dus lijkt mij redelijk dat dit dan ook de verkoop prijs is. (-:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD