Veer achter drukknop portierslot

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
27-09-2013 16:28 #132443 door Arnold de Groot
Veer achter drukknop portierslot is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo,
Weet iemand hoe de veer achter de drukknop van het portier van een 1800 modeljaar 1970 om de slotpen zit? Of heeft iemand detail foto's hiervan? Ik bedoel de veer die tussen de drukknop en de ring met zegerring zit. In de slotpen zit een soort kamer en het lijkt dat de omgebogen uiteinden van de veer hierin moeten vallen. Mijn portierslot links wil alleen nog met de sleutel open, als hij dichtvalt zit hij direct op slot. Ik heb het slot gedemonteerd en de veer bij de drukknop was gebroken. Ik weet dus niet meer precies hou het zaakje in elkaar heeft gezeten. Het handboek geeft hiervan geen details of informatie.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2013 00:12 #132458 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Veer achter drukknop portierslot
Hallo Arnold,
je beschrijft het al correct: de omgebogen uiteinden van de veer moeten in de kamer van de slotpen vallen/haken (dan 3 windingen van de veer op elkaar bij de kamer en 4 windingen bij de rest).
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2013 09:57 #132459 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Veer achter drukknop portierslot
Bedankt Rudi,
Ik heb het slot weer werkend maar volgens mij zou de linker portier net als rechts te ontgrendelen moeten zijn zonder de sleutel, mists niet op slot gedraaid natuurlijk. Ik weet niet of het inkorten van de veer daar iets mee te maken heeft. Volgens mij kun je deze veer niet los kopen.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-09-2013 03:05 #132480 door Rudi
Hallo Arnold,
er hoort een lange veer (vanaf het voorste bevestigingspunt van de klink) aan het hendeltje achter op het slot te zitten die ervoor zorgt dat het hendeltje in zijn stand blijft staan. Is deze veer eventueel niet aanwezig? Als het hendeltje niet in de juiste stand blijft staan kun je met het drukknopje of altijd de deur ontgrendelen of helemaal niet. Als ik het goed begrijp kun je nu de deur niet openen door op het drukknopje te drukken. Eventueel moet het geheel afgesteld worden, kijk maar eens in de deur wat het hendeltje wel of niet raakt (ontgrendeling) als het knopje ingedrukt wordt (op hendeltje ook instelbare schroef). Onderdelen hiervoor zul je denk ik gebruikt moeten bezorgen.
succes, Rudi

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2013 15:23 #132521 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Veer achter drukknop portierslot
Hallo Rudi, de lange veer heb ik (deze kun je ook vrij simpel vervangen/kopen)de vraag ging over veer 3 uit de bijlage, mooi dat je daar een antwoord op kon geven. Je gaat aan alles twijfelen als iets niet goed werkt. Maar ik ga in ieder geval met het service manual kijken wat er niet goed zit. De afstelling van het stelschroefje is goed maar het lijkt of het stelschroefje niet niet goed tegen de hefboom komt in rust positie. Ik ga deze winter samen met nieuwe kunststof platen achter de deurbekleding en het vervangen van de raamloop nog eens puzzelen. Bedankt voor de tips.
Mvg
Arnold

Bijlage slota.jpg niet gevonden

Bijlagen:

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2013 20:07 #132538 door Rudi
Hallo Arnold,
ik had begrepen dat je kapotte veer de nr. 3 was. De lange veer heb ik alleen genoemd omdat deze ook van invloed op de gehele werking is. Als je onderdelen nodig hebt kan ik eens kijken.
groeten, Rudi

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD