ruitenwisserbladen

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
10-09-2013 22:02 #131891 door Jan van Bochove
ruitenwisserbladen is gemaakt door Jan van Bochove
Vanavond met m'n 240 even op en neer naar Hilversum geweest in de stromende regen.

Terwijl ik daar zo reed vroeg ik mij ineens af hoe dat straks zal gaan met mijn amazon........
De 240 voorzie ik jaarlijks van nieuwe wisserbladen en dan krijg ik mijn ruit redelijk schoon/droog. De amazon heeft al niet zo'n groot voorruit, de wisserbladen zijn zelfs zo klein dat ik Volvo er van verdenk de amazon wisserbladen nog jaren als koplampwissers te hebben toegepast.... :D

To the point; is er nog keuze / kwaliteitsverschil in wisserbladen voor de amazon? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet echt iets zinnigs vinden. Hoe vaak wisselen jullie bladen en gebruiken jullie een bepaald merk waarvan jullie veel plezier hebben?

Ik lees graag wat jullie bevindingen zijn, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2013 22:59 #131893 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ruitenwisserbladen
Ik wissel ze als ze strepen beginnen te trekken. En dat ik destijds een amazon combi had was ik zeer tevreden over de ruitenwissers, deze konden het op volle snelheid goed bijbenen. Die van een 145 - 245 zwalken teveel, er zit niet een mooie lijn in de beweging. Van de 145 is het nog allemaal met armpjes e.d. en door de tijd krijgt dat speling waardoor de ruitenwissers hakkerig over het raam bewegen en qua kracht is het nou ook net niet. Bij een 245 is dat weer verbeterd door een systeem met kabels en is de loop mooier maar nog niet vloeiend, wel meer snelheden en een interval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD