Achterklep gaat niet meer open! help!

• Jens Mulder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2013 09:23 #131829 door Jens Mulder (GAST)
Achterklep gaat niet meer open! help! is gemaakt door Jens Mulder (GAST)
Goedemorgen mede Volvo liefhebbers,

De achterbak van mijn Volvo Amazon wil niet meer open, afgelopen vakantie heb ik het slot er al uit moeten prutsen omdat ik de sleutel had ingesloten. Nu heb ik gister mijn achterbak vol geladen met spullen en toen ik deze met enig geweld dicht drukte. kreeg ik hem later niet meer open. De handgreep is lam en van de buitenkant lijkt het complete mechanisme lam.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.
Jens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2013 10:59 #131831 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Achterklep gaat niet meer open! help!
Als je het nummerbord van de klep haalt vind je 2 gaten in je kofferbak. Via daar kun je 'als het goed is' bij het mechanisme komen. Nooit geprobeerd, dus ik weet niet precies hoe makkelijk je de boel dan open krijgt, maar het is een begin.

Ik raad aan om er een andere Amazon bij te halen zodat je daar kunt zien hoe de boel van binnen in elkaar zit, zodat je weet waar je op moet mikken. Makkelijker dan blind met een breinaald proberen de boel open te krijgen..
(waar woon je?)

Succes en laat weten of het lukt!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2013 12:38 #131838 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Achterklep gaat niet meer open! help!
Blijkbaar is het maar 1 gat.

Kijk ook eens hier:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?lasta...ilit=achterklep+open ">viewtopic.php?lastaction=login&f=144&t=8838&p=92355&hilit=achterklep+open

Zelfde probleem.. daar wordt aangeraden een klein gaatje te boren en daar in te prikken.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2013 09:04 #131867 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Achterklep gaat niet meer open! help!
Komt nogal eens voor.Onder de achterruit de bekleding wegnemen.Je ziet dan een ovaal luikje voor inbouw van een speaker.Als het nog aanwezig is ,is het eenvoudig los te maken.Het zit met een paar kleine puntjes vastgelast.Wanneer de kofferbak niet helemaal volgepropt zit,kun je door dit gat een looplamp in de kofferruimte leggen .Dan met een lange stang proberen het slot te ontgrendelen .Het beste is om eerst eens bij een andere Amazon te kijken hoe het precies zit. Je kunt ook een achterlicht verwijderen .Als je dunne armen hebt lukt het zo ook ,maar dan moet je zeker eerst bij een andere Amazon kijken anders weet je niet wat je moet doen.Wat ook wel helpt is iemand anders op de klep laten duwen naar beneden en dan moet je zelf het verticale deel van de klep naar voren duwen.Dan proberen te openen.Dit als eerste proberen. Succes! Benieuwd hoe het afloopt.

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-09-2013 11:44 #131872 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Achterklep gaat niet meer open! help!
Rechter achterlicht eruithalen en met een lange schroevendraaier de lip wegduwen. kost je een paar schrammen op je armen, maar het lukt! Vorige week nog voor een klant gedaan!

• Jens Mulder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2013 13:04 #131873 door Jens Mulder (GAST)
Beantwoord door Jens Mulder (GAST) in topic Achterklep gaat niet meer open! help!
Top oplossing! ga ik vanavond proberen.

Bedankt

• Jens Mulder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2013 10:30 #131932 door Jens Mulder (GAST)
Beantwoord door Jens Mulder (GAST) in topic Achterklep gaat niet meer open! help!
Ik heb hem open gekregen, door via het achterlicht naar binnen te gaan en dan met een schroevendraaier het open te prutsen.
Dus bedankt voor alle reacties!

Jens

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD