Raam geleiders, raamloop monteren
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
06-09-2013 16:20 #131761
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Raam geleiders, raamloop monteren is gemaakt door Arnold de Groot
Halo Volvo mede eigenaren,
Ik hoop binnenkort tijd te hebben om zowel het slot van mijn 1800 als de geleiders van de ramen in de deur van een nieuwe raamloop te voorzien. Waarmee lijm of zet je het profiel met vilt/kunststof borstel vast in het stalen profiel? Ik kan hierover niets vinden in de handboeken of ergens in dit forum!
Mvg
Arnold
Ik hoop binnenkort tijd te hebben om zowel het slot van mijn 1800 als de geleiders van de ramen in de deur van een nieuwe raamloop te voorzien. Waarmee lijm of zet je het profiel met vilt/kunststof borstel vast in het stalen profiel? Ik kan hierover niets vinden in de handboeken of ergens in dit forum!
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-09-2013 15:43 #131786
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Raam geleiders, raamloop monteren
Bij mijn Amazon 2d, zit een losse geleider in de deur waarbij de raamloop vastgeklonken zit aan de montagebeugels. Deze heb ik doorgeboord en de nieuwe raamloop gemonteerd met popnagels. De popnageltang goed aandrukken zodat de nagels verzonken liggen in het vilt.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
07-09-2013 15:51 #131787
door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Raam geleiders, raamloop monteren
Hallo,
Ik hoop dat ik de juiste benamingen heb gebruikt, je hebt de geleiders waarin het raam heen en weer schuift en de borstel waar het raam langs gaat (horizontale borstel). Bij mijn 1800E lijkt het alsof ze in de metalen geleiders zijn gelijmd.
Maar wat voor lijm of kit kun je het beste hiervoor gebruiken. Het moet vast zitten maar ik neem aan niet te vast (epoxy-lijm) dat je de volgende keer de borstels/vilt er uit moet bikken.
Mvg
Arnold
Ik hoop dat ik de juiste benamingen heb gebruikt, je hebt de geleiders waarin het raam heen en weer schuift en de borstel waar het raam langs gaat (horizontale borstel). Bij mijn 1800E lijkt het alsof ze in de metalen geleiders zijn gelijmd.
Maar wat voor lijm of kit kun je het beste hiervoor gebruiken. Het moet vast zitten maar ik neem aan niet te vast (epoxy-lijm) dat je de volgende keer de borstels/vilt er uit moet bikken.
Mvg
Arnold
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-09-2013 20:34 #131792
door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic Raam geleiders, raamloop monteren
Bij de amazon zit deze raamsnor met nieten vast...