Bumpersteun 1800E voor
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
11-07-2013 10:41 #129718
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bumpersteun 1800E voor is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo wizards,
Ik ben bezig met wat klussen, nieuwe rubbers om de bumpersteunen van mijn 1800E. Bovendien bleek bij de taxatie dat de bumper voor niet mooi uitgelijnd zit. Het goede nieuws is dat alle bevestigingsbouten van de bumpersteun gangbaar waren.
Het 'slechte' nieuws dat bij de beugels van de voorbumper links een 3/8 UNC bout zit en een M8 en bij de rechter twee M12 bouten. Ofwel er is mee gerommeld. Achter heb ik de bumper en steunen eraf en na nog een keer preventief met tectyl gespoten te hebben kan ik de zaak weer met rubbers gaan monteren. Voor moet ik de bumpers er nog afhalen. Heeft iemand foto's of zo hoe het origineel moet zitten voor? Achter hebben de bumpersteunen lasmoeren op de steun en slob-gaten in de draagbalk, voor zitten er volgens mij slob-gaten in de beugels van de bumpersteun en moeren in de draagbalk? Ik ga het ongetwijfeld zien bij het demonteren maar dan kan ik vast nadenken over hoe een en ander te repareren en/of een onderdeel bestellen.
Mvg
Arnold
Ik ben bezig met wat klussen, nieuwe rubbers om de bumpersteunen van mijn 1800E. Bovendien bleek bij de taxatie dat de bumper voor niet mooi uitgelijnd zit. Het goede nieuws is dat alle bevestigingsbouten van de bumpersteun gangbaar waren.
Het 'slechte' nieuws dat bij de beugels van de voorbumper links een 3/8 UNC bout zit en een M8 en bij de rechter twee M12 bouten. Ofwel er is mee gerommeld. Achter heb ik de bumper en steunen eraf en na nog een keer preventief met tectyl gespoten te hebben kan ik de zaak weer met rubbers gaan monteren. Voor moet ik de bumpers er nog afhalen. Heeft iemand foto's of zo hoe het origineel moet zitten voor? Achter hebben de bumpersteunen lasmoeren op de steun en slob-gaten in de draagbalk, voor zitten er volgens mij slob-gaten in de beugels van de bumpersteun en moeren in de draagbalk? Ik ga het ongetwijfeld zien bij het demonteren maar dan kan ik vast nadenken over hoe een en ander te repareren en/of een onderdeel bestellen.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-07-2013 11:19 #129720
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Bumpersteun 1800E voor
Kijk ff in de onderdeelboeken, in de documentatie. Daar ziet het eruit, zoals je beschrijft.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
14-07-2013 18:39 #129829
door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Bumpersteun 1800E voor
Afgelopen zaterdag de voorbumper en de steunen gedemonteerd. De linker bumpersteun is ongeveer 2cm langer dan de rechter. Volgens mij heeft Boele dit ook aan de hand gehad, stond in zijn blog of op het forum. Er werd gesproken over dat de bumpersteunen van de es langer zijn. Het zou dus kunnen dat mijn linker van een es afkomt. Met het uitvijlen van de slob gaten heb ik de steun weer op gelijke lengte gemaakt. Nu nog een dol gedraaide draad herstellen en de zaak weer met rubber monteren.
Arnold
Arnold