140 voorscherm met lagere wielkastrand

• Thijs Haakman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2013 22:43 #125607 door Thijs Haakman
140 voorscherm met lagere wielkastrand is gemaakt door Thijs Haakman
Hallo allemaal,

Zoals waarschijnlijk meer van u zullen doen kijk ik regelmatig op internet rond naar wat anderen van hun Volvo hebben gemaakt. Ik ben op dit moment bezig mijn 142 grondig op te knappen, en omdat er dan toch veel vernieuwd en vervangen moet worden heb ik het idee dat ik mag kiezen wat wel en wat niet op de auto terug komt. Ik ben geen fan van veel opsmuk, liever simpel doch elegant.

Nu kwam ik opeens ergens tegen dat er 2 verschillende type voorschermen voor de 140 serie zijn. De meest voorkomende met een lekker grote uitsparing voor het wiel, maar ook een type waar de rand van de wielkast lager is (als u begrijpt wat ik bedoel). Bij de meest voorkomende is de wielkastrand hoger dan die van het achterwiel, bij de andere zit die op gelijke hoogte.

Ergens heb ik gelezen dat dit bij oudere 140 modelen zo was, en dat het later is veranderd, ik geloof omdat de wielen dan beter de ruimte hebben bij het draaien. Wat ik nergens terug kan vinden is welke modelen deze lagere wielkastrand aan de voorkant hadden, en als ik foto's google kom ik er ook niet uit.

Ik ben hier nu regelmatig naar aan het zoeken, zo erg zelfs dat het bijna een fascinatie wordt!

Wie kan mij vertellen hoe het zit?

Groeten,
Thijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-04-2013 00:03 #125613 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic 140 voorscherm met lagere wielkastrand
Omslag was 1970 of 1971. Mijn 145 heeft één van elk. Dat is vast niet origineel. Geen van de wielen loopt overigens aan tegen die schermen. Je kunt het verschil zien op de foto's onder 'Volvo's", rechts op de grijze balk onder de wisselende lange foto's.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD