Kofferdeksel stellen amazon

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2013 18:16 #125364 door Jeroen Visser (GAST)
Kofferdeksel stellen amazon is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Het kofferdeksel van mijn amazon (2deurs) heeft nooit mooi gesloten. Aan de linkerkant licht hij op het achterspatbord en rechts is er ruimte. Nu heb ik vandaag geprobeerd dit te stellen. Ik zie dat je het sluitmechanisme omhoog en omlaag kan brengen. Omhoog (iets meer ruimte) resulteerde in een klapperend kofferdeksel.

Wat is de manier om de naden mooi gelijkmatig te krijgen?? Ik heb een nieuw kofferbakrubber liggen maar wacht even op warmer weer voordat ik deze ga monteren.

Tips zijn meer dan welkom.

Groet Jeroen

O, en kan ik de veer welke het deksel omhoog houdt strakker zetten, deksel heeft de neiging wat te zakken.

Thanks!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-03-2013 21:42 #125375 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Kofferdeksel stellen amazon
Hi Jeroen,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn plaatwerkguru heeft er naar gekeken en vindt de beste oplossing om net binnen de linker rand van de klep er 0,5 cm tussenuit te halen om perfecte sluitlijnen te krijgen. Gaat allemaal in juli gebeuren.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2013 08:54 #125394 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Kofferdeksel stellen amazon
Dat klinkt voor mij wat te heftig. Ik ga eerst maar het rubber vervangen, oude is kruimelig geworden en niet meer helemaal waterdicht.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten tijdens het plaatsen? Ik heb begrepen dat ik het rubber in de kit moet zetten, dus even wachten op wat warmere temperaturen......

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-03-2013 11:05 #125441 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Kofferdeksel stellen amazon
Ja, maak de rand goed vetvrij en zorg de je in de bochten/rondingen boven het rubber voldoenden ruimte geeft, zodat hij niet naar binnen buigt, in principe moet je maar een klein stukje rubberoverhouden.
Dat kan je er dan afsnijden, zorg ook dat de junction beneden zit en laat de kofferdeksel open tijdens het drogen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD