Nadenkit

• cyclinglievens lievens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-12-2012 00:42 #121481 door cyclinglievens lievens (GAST)
Nadenkit is gemaakt door cyclinglievens lievens (GAST)
Nog een nadenkit vraagje:
Hoe lang moet de kit drogen vooraléér die volledig hard is?
Ik heb de kit aangebracht op de primer en een week laten uitharden.
Na die week heb ik hem met een schuurpad ruw gezet en is er een 2K autolak over gespoten geweest.
Door die verf is de nadenkit terug soepeler geworden en nu, nog een week later is deze nog niet volledig uitgehard. :(
Hoelang moet ik nu nog wachten voordat ik mn bodembeschermer kan spuiten?
Ik dacht van lekker door te werken tijdens de kerstperiode maar zal dus een andere bezigheid moeten zoeken? :roll:

Mvg,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thomas Klimp (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-12-2012 10:36 #121495 door Thomas Klimp (GAST)
Beantwoord door Thomas Klimp (GAST) in topic Nadenkit
Ik ben geen expert op het gebied van kitten maar Ik ben tijdens deze natte en druilerige periode in de weer geweest met koolteer, plamuur en lakken. Het kan zijn dat het gewoon waardeloos droogt door de hoge luchtvochtigheid? ik heb een stuk glasvezel 2 weken moeten laten drogen met een ventilator er op. Dus misschien andere klusjes zoeken inderdaad ;)

'64 Combi
'68 121
'70 142 'GT'
'72 164E
'81 244 GLE

• Marc Schunck
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-12-2012 12:41 #121504 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Nadenkit
Het hangt er helemaal vanaf welk type en merk nadenkit je hebt gebruikt. Er zijn er die binnen 2 uur droog zijn (worden veel gebruikt in de bodyshops waar tijd=geld), maar de meeste pu kitten drogen circa 3mm per etmaal dus die week moet voldoende zijn geweest. De meeste kitten worden niet keihard maar blijven elastisch en dus soepel. Sommige kitten zijn ook alleen geschikt voor 2k lakken of acrylic of enamel.

• Johan Laveyne
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-12-2012 12:58 #121505 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic Nadenkit
Ik gebruik de nadenkit van 3 M. Eerst alles in de grondverf, grondverf 24 uur laten drogen ,dan de nadenkit erop en weer 24 uur laten drogen, dan weer een laagje grondverf over de nadenkit spuiten en weer laten uitdrogen, daarna de lak spuiten.

• cyclinglievens lievens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-12-2012 14:40 #121508 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Nadenkit
Ik gebruik Soudal Seam-Sealer. Wordt deze dan nooit echt hard? Lijkt mij een beetje vreemd want met mijn nagel kan ik er stukken uit loskrabben. De kit komt niet los van de grondverf maar ik kan (met enige moeite weliswaar) stukjes kit losprutsen. 'Blijvend elastisch' staat er op de verpakking, maar ik wil wel niet dat mijn lak er zomaar af te peuteren valt!
Ik wacht nog een weekje... Het volledige deel wordt wel nog in een steenslag gespoten. Ook van Soudal, de anti-gravel...
deze is ook 'blijvend elastisch' :| Kheb mn twijfels over deze producten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD