waterlekkage van onder het dashbord?

• Lucas Tulp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2012 21:05 #119642 door Lucas Tulp
waterlekkage van onder het dashbord? is gemaakt door Lucas Tulp
Bij flinke regen heb ik waterlekkage van onder het dashbord vandaan. (Volvo Amazon) Dit zowel bij bestuurder als passagierskant. Ik zoek mij een ongeluk waar het toch vandaan komt. Enigzins heb ik het vermoeden dat het via het rubber van mijn voorraam binnen sijpelt. Of kan het water via het rooster achter de motorkap voor het raam van de kachel binnen komen? Wie weet wat het is? Bvd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gertjan Tillema
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-10-2012 21:14 #119646 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic waterlekkage van onder het dashbord?
Als het al je kachelunit is, dan zou het water vanuit het midden moeten komen, achter de versnellingspook. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik wel te stellen dat het je raamrubber is, al dan niet met extragratis roestgaten onder het rubber in de paravent.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

• Vilmar Dijkstra
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-10-2012 15:24 #119729 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic waterlekkage van onder het dashbord?
Kan ook nog zijn dat je (doorvoer)rubbers van het schutbord gaar zijn. Zo kwam het bij mij (ook :x ) naar binnen.

Amazon 1960 two tone 6 volt

• Pieter Kruithof (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2012 21:16 #119752 door Pieter Kruithof (GAST)
Beantwoord door Pieter Kruithof (GAST) in topic waterlekkage van onder het dashbord?
Heel herkenbaar en ik kamp ook nog met dit probleem.
Aan de passagierskant bleek het het raamrubber te zijn. Aan de bestuurderskant verdenk ik de afwatering van de motorkap.

Heeft er iemand een foto van hoe de afwatering eruit hoort te zien in de hoeken van de motorkap? Hoort die hoek helemaal dicht te zijn (water moet naar voren lopen) of moet hier een afwateringsgat zitten (water loopt achter het zijscherm weg).
Het is bij mij allemaal niet zo heel nauwkeurig hersteld en ben benieuwd hoe het nu eigenlijk hoort.

Niet mijn eerste auto, wel de eerste echte: Volvo Amazon P130 uit '68

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD