schokdempers achter kapot??

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-09-2012 08:30 #118093 door k den Besten
schokdempers achter kapot?? is gemaakt door k den Besten
Graag zou ik een oplossing weten voor het volgende probleem:

De wielkastranden achter zijn gerepareerd en daarbij is mijn Volvo 144 op een brug geweest (2 punts). Nu rijdt de auto heel beroerd, hij 'slaat' over de hobbels heen en als je een drempel afrijdt veer je door de vering van de stoelen heen. Dit was voorheen nooit zo. Je voelt nu ook echt alle hobbels in de weg en hoort de schokdempers.

Omdat ze niet lek zijn vroeg ik me af of ik klaar ben als ik de schokdempers vervang?
verder rij ik met een gastank, kan ik dan met Monroe dempers rijden of is het aan te raden Bilstein B4 te nemen? Ik heb volgens mij progressievere veren dan origineel (auto staat achter heel hoog en veert niet diep in)

bedankt voor jullie hulp,
Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2012 14:02 #118102 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic schokdempers achter kapot??
De dempers doen niets aan de hoogte, de veren wel! Weet je zeker dat er geen rubbers uitliggen op de draaipunten? En is de aanhechting van de panhardstang achter aan de achteras en aan het chassis nog wel intact? Bij mij was de steun zo goed als doorgeroest..... Verder is de aanhechting van de depers in de wielkasten ook een zwak punt: de plaat waar ze aan zitten is vaak weggeroest. (Was bij mij ook zo..)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-09-2012 15:58 #118104 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic schokdempers achter kapot??
He Tom bedankt voor je reactie!
De bovenste bevestiging had ik al eerder gelast. Maar de auto heeft op een tweepuntsbrug gestaan waardoor de dempers helemaal uitgetrokken zijn. Sindsdien rijdt hij zo beroerd, het lijkt me dat het dan in de schokdempers zit of niet? Je voelt echt elke hobbel maar ze zijn zo te zien niet lek.. En verder zien ze er nog mooi blauw uit.

Inmiddels heb ik bij de automaterialenzaak waar ik altijd naartoe ga maar Monroe's besteld. Geen geld voor de Bilsteins, student :mrgreen: Kan ik het rubber gewoon overzetten als het geen zichtbare schade heeft?

Kees

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2012 16:49 #118105 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic schokdempers achter kapot??
Normaal zitten de nieuwe rubbers bij de schokdempers. Ik heb ook Monroe's hoor, bij normaal gebruik en goede rubbers in de ophanging is er niet veel mis mee! Wel voorzichtig met de bouten, die zijn moeilijk te krijgen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD