"dop" in bodem 145

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2012 22:15 #116898 door 05703-dummy
"dop" in bodem 145 is gemaakt door 05703-dummy
in mijn strijd tegen de roestduivel kwam ik voorin m'n 145 (onder de "dubbele bodem" een soort dop tegen die een rond gat in de bodemplaat afdekt.
toen ik onder de auto hier tegenaandrukte, drukte ik 'm spontaan los. ik was eerst bang dat eea losgeroest was, maar dat was hier gelukkig niet het geval. de metalen "dop" bleek met carosseriekit vastgeplakt te hebben gezeten op de bovenzijde van de bodemplaat, zoals op onderstaande foto is te zien:

mijn vraag is nu of dit de juiste bevestigingsmethode is? hoort de dop inderdaad met de bolle kant naar boven? en hoort hij inderdaad in de auto te zitten, of hoort hij eronder? en is het normaal dat deze alleen met kit vast zit?
hoop vragen, maar als ik de antwoorden ken kan ik hem op de juiste manier weer monteren (uiteraard na een schoonmaak/ontroestingsbeurt)!

bedankt weer voor jullie gewaardeerde reacties!

Groet, Hans
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• k den Besten
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-08-2012 23:25 #116902 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic "dop" in bodem 145
Het was lekker warm en drogend weer en ik had de bekleding van de 144 er ook uit, roestplekken kaal gemaakt en geverfd en afgerond met ML in de kokers en een laagje owatrol onder het tapijt. Waarschijnlijk had jij ongeveer hetzelfde programma bij je Volvo :D

Ik had aan beide zijden ook zo´n schoteltje met de holle kant omhoog... En het was ook met carosseriekit gemonteerd. Waar het voor is of was weet ik echt niet, maar heb het gewoon maar weer op dezelfde manier teruggeplaatst.

Wat doen jullie trouwens met het dikke donkere ´ondertapijt´? Het neemt veel vocht op en ik leg ze daarom achter niet terug. Dat was ook net iets anders als voor en verteerd. Voor komt het wel weer terug voor resonatie e.d. maar ik vraag me erg af waar ik nu goed aan doe... Tips welkom!

Kees

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2012 11:52 #116911 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic "dop" in bodem 145
hoi Kees, grappig, zijn we idd met ongeveer hetzelfde bezig geweest.
als het bij jou ook zo zit zal het wel zo horen; alleen zit het "schoteltje" bij mij met de bolle kant naar boven en bij jou met de holle, of is dat een typefoutje?!?

ik vermoed trouwens dat de gaten iets te maken hebben met het productieproces en dat deze bedoeld zijn om de carrosserie leeg te laten lopen na een dompelbad o.i.d.?!?

tja en dat ondertapijt is idd een spons maar zorgt ook voor de nodige geluiddemping. en of het ondertapijt nou vochtig is, of dat de gewone bodembekleding dat is, maakt voor het eindresultaat (roest) weinig uit. wel kan je een eventueel vochtprobleem natuurlijk eerder signaleren (en dan vervolgens ook oplossen!) zonder ondertapijt.

Groet, Hans

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2012 13:06 #116912 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic "dop" in bodem 145
Mijn 1800S had oorspronkelijk ook een hele serie (wat kleinere) wit kunststof dopjes, in elk 'dal' in de bodemplaat één. De aansluiting van die doppen op staal is slecht. De doppen zelf lijden enorm aan veroudering. Hierdoor ontstaat nogal wat roest om die gaten. Ik heb - voorzover ik erbij kan - al die kunststof doppen verwijderd en vervangen door platgeslagen kroonkurken. Die zitten in zwarte dakdekkerskit op de bodemplaat. De ruimte aan de onderzijde is met overtollige kit gladgestreken.
Niet origineel, wel dicht.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• union bp poelaert
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-08-2012 13:37 #116913 door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic "dop" in bodem 145
Rob, gebruik Mercedes dopjes MA113 987 00 40 - PLUG R.SPR.TANK. = tip van Lars !
Perfect, mooi & professioneel !

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2012 13:50 #116914 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic "dop" in bodem 145
ik heb dopjes van Brand en Alfa. :D En geweldige kit. Elke aansluiting van kunststof op staal gaat lekken... Carrosseriekit houdt het niet, is inmiddels mijn ervaring. Her verhardt en laat los.
Maar voor de grotere doppen in de bodem van de 140 heb ik nog geen alternatief. Die zitten er (nog) beter in dan die in de 1800S.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2012 14:56 #116915 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic "dop" in bodem 145
Mijn 1800ES had bij de bijrijderskant ook zo'n dop. Ik heb hem er met kit waarmee je ook de benzinetank erin plakt weer vastgezet. Werkte prima. Het gat is te groot voor die rubberen mercedes dopjes. Die waren voor de andere bodemdopjes.

• union bp poelaert
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-08-2012 15:57 #116918 door union bp poelaert
en de deksels boven de spiraalveren ? Los erop lagen deze.... ook kitten?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2012 18:12 #116928 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic "dop" in bodem 145

"union bp poelaert" schreef:
en de deksels boven de spiraalveren ? Los erop lagen deze.... ook kitten?

Deze lagen bij mij ook los en zitten een beetje geklemd (ze steken er een beetje onder).
De bekleding houd ze dan wel netjes op hun plaats.
Bovendien zijn ze volgens mij alleen zodat je bij de moer van de schokbreker kunt en staan ze niet bloot aan water en troep van onderen.

• union bp poelaert
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-08-2012 18:45 #116930 door union bp poelaert
Lars, goed dat je bestaat ! ;)
Bedankt, gouden tips !

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD