roestschade rond kriksteun linksachter

• Dennis van der Born
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2012 13:53 #116699 door Dennis van der Born
roestschade rond kriksteun linksachter is gemaakt door Dennis van der Born
De reparaties aan de body van mijn 164 vorderen gestaag. Aan de linkerzijde heb ik de dorpel in zijn geheel vervangen, de binnendorpel gerepareerd, bodemplaat langs de dorpel gerepareerd(nieuw plaatwerk over de gehele lengte, strook van 10 cm breed), nieuwe kriksteun voor (oude was zo slecht dat deze brak onder de krik), wielrand achter vervangen inclusief binnenrand reparatie, reservewielbak vervangen en onderrand scherm linksachter vernieuwd. Al met al heb ik er aardig wat lasuren in zitten.

Nu heb ik bijna alles gelast aan de linkerkant, behalve het stuk rond de kriksteun linksachter. De steun zelf is licht aangeroest maar nog goed. Het stuk plaatwerk waar de steun aan vast zit is slecht, met name langs de dorpel(die dus vervangen is) en de plek waar het afwateringsgat zit. Er is dus een holle ruimte tussen de plaat onder de achterbank en de plaat die je ziet aan de onderkant. De chassisbalk naar achteren begint ook op die plek.

Nu wil ik deze plaat graag ook repareren, maar de vraag is hoe dat veilig te doen.
De draagarm voor de achteras heeft daar in de buurt ook zijn scharnierpunt en het kan handig zijn om de draagarm op dat punt te demonteren. Ik kan de auto of op een oprijbrug of op een 2-kolomsbrug zetten. Ik kan ook gebruik maken van hele lange assteunen. Hoe zet ik de auto zo neer dat ik aan die plaat kan werken zonder de kriksteun linksachter te gebruiken en zonder dat de ophanging in gevaar komt?

Met de kriksteun voor waren deze problemen er uiteraard niet.

Als laatste nog een vraag, in het verleden was de kriksteun achter met bijbehorend plaatwerk nieuw verkrijgbaar in de handel, maar deze is nergens meer leverbaar. Weet iemand een adres waar ik desnoods een gebruikt of een oud exemplaar kan krijgen? Scheelt weer in het zelf maken van de juiste vorm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD