slot achterklep combi werkt niet
- Pieter van Duppen
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
09-07-2012 21:45 #115531
door Pieter van Duppen
slot achterklep combi werkt niet is gemaakt door Pieter van Duppen
Het slot van de achterklep (onder) van mijn combi werkt niet, dat wil zeggen, ik kan de klep niet vergrendelen.
Ik heb een foto bijgevoegd. Ik neem aan dat door het sleuteltje in het slot te verdraaien het losse palletje eruit zou moeten komen en in het busje dat in de klep zelf zit de vergrendeling tot stand brengt. Ik zie in mijn geval echter niets gebeuren als ik aan het sleuteltje draai.
Wie kan mij helpen?
Ik heb een foto bijgevoegd. Ik neem aan dat door het sleuteltje in het slot te verdraaien het losse palletje eruit zou moeten komen en in het busje dat in de klep zelf zit de vergrendeling tot stand brengt. Ik zie in mijn geval echter niets gebeuren als ik aan het sleuteltje draai.
Wie kan mij helpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 08:13 #115543
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic slot achterklep combi werkt niet
Het principe dat je beschrijft is juist. Kijk eens in het onderdelenboek of je alles hebt en haal de rest ook eens uit elkaar, mischien is er iets verder binnenin versleten of gebroken. Kijken hoe alles bij mij uit ziet (heb er een helemaal uit elkaar liggen) zou ik pas dit weekend kunnen doen, maar dat wat nu bij je te zien is geeft nog niet genoeg informatie over waarom hij niet zou werken.
succes, Rudi
succes, Rudi
- Pieter van Duppen
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 19:26 #115567
door Pieter van Duppen
Beantwoord door Pieter van Duppen in topic slot achterklep combi werkt niet
Dank je Rudi voor je reactie. Zover ik kan zien volgens het onderdelenboek mis ik niks. Ik zou het slotcilindertje eruit kunnen halen. Ik heb er verder geen documentatie van beschikbaar.
Klopt het dat ik daar een vergrendelpennetje van ca. 1 mm moet uitboren?
Het vreemde is dat het slot voor de opknap van mijn combi altijd gewerkt heeft. Na demontage toen en hermontage nu werkt het niet meer.
Klopt het dat ik daar een vergrendelpennetje van ca. 1 mm moet uitboren?
Het vreemde is dat het slot voor de opknap van mijn combi altijd gewerkt heeft. Na demontage toen en hermontage nu werkt het niet meer.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-07-2012 20:35 #115571
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic slot achterklep combi werkt niet
Ja , dat pinnetje moet er daarvoor uit. Maar kijk eerst eens in het gat waar het vergrendelpennetje in zit en kijk wat je ziet als je de sleutel draait, als het goed is moet je daar iets zien bewegen dat het vergrendelpennetje naar buiten drukt als het slot afgesloten is.