constructiefout

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-06-2012 19:05 #114483 door Rob Spoon
constructiefout is gemaakt door Rob Spoon
De 1800 heeft zo z'n zegeningen, maar de 140 serie kan er ook wat van. Boven de schokbrekers van de achteras is aan de buitenkant, in de wielkas dus, een verstevigingsplaat aangebracht. Met een stuk of 10 puntlassen. Dat gaat dus feilloos fout. Aan beide kanten. Hadden ze die versteviging maar aan de binnenkant aangebracht... Nu roesten beide platen weg.

Controleren dus, als alles nog in orde is, goed beschermen!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-06-2012 19:38 #114486 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic constructiefout
Zit dat bij de 145 net zo? Misschien verklaart dat het eeuwige gebonk vanuit de wielkast rechtsachter!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-06-2012 21:18 #114492 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic constructiefout
Bij mijn 145 '70 zit het helaas zo. Het is me bij mijn andere (latere) 140's nooit opgevallen.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2012 08:06 #114505 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic constructiefout
Ik heb het bij mijn 144 net vervangen: je kunt een dikkere plaat kopen, die je in het binnenscherm last. De bovenkant loopt al bol om de bovenkant van het scherm te volgen. Je haalt dus de hele vorm uit het scherm weg met een slijper, en dat is even slikken. Die plaat is wat dikker en daarna heb je dus geen dubbele plaat meer! Bij mij is de rechterkant beter, maar moet op termijn ook. Op de foto zit hij er net in, links hier en daar een lasje en rechts nog met een griptang. Ik begin al aardig te lassen!
Trouwens, de onderkant is meestal stuk, dus waar de demper vast zit. Gelukkig zit de demper ook in de chassisbalk erachter vast, dus je merkt niet snel wat.
Op deze foto zie je de binnenkant, ik heb de lassen laten zitten, want de bank komt er toch voor. In de 145 moet je hem netter afwerken..

Op deze foto zie je de plaat zitten na tectyl smeren. Let ook eens op de twee bouten rechts: die zijn van de steun voor de Panhardstang. Had ik nog nooit naar gekeken en hij was ook rot! Een nieuwe kost rond de 120 euro, maar het restaureren van mijn exemplaar zag ik niet zitten..en de achteras wordt erdoor gelocaliseerd!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2012 23:31 #114554 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic constructiefout
Ik heb heel kort gekeken, maar dat deel is bij mijn 145 ook erg slecht. Ik kan niet zo goed zien of het een dubbel stuk plaatwerk betreft, maar dat zal wel dan. Flink krokant in ieder geval; bedankt voor tip. (of eigenlijk niet: nu moet ik ermee bezig :) )

Tom, voor zover ik dat laswerk kan beoordelen op de foto: volgens mij moet je de draadsnelheid iets lager zetten: dan krijg je mooier uitvloeiende lassen en hoef je minder weg te slijpen. Nu ligt de las redelijk 'hoog' op het plaatwerk. (maar zo kan 't ook prima, gewoon een tip!)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-06-2012 08:28 #114557 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic constructiefout
Ik denk dat je gelijk hebt, dank, ga ik proberen!
Maar het is wel zo, dat ik hem in het scherm had gelast, en er was dus geen opening meer aan de buitenkant, daardoor ligt de las er daar ook meer bovenop. Ik heb daar ook niet geslepen, want de bank komt ervoor..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD