klipjes sierlijst en advies (de)monteren voorruit
- 13677-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2012 12:25 #114055
door 13677-dummy
klipjes sierlijst en advies (de)monteren voorruit is gemaakt door 13677-dummy
- Voor mijn 245, bwjr 1976, dus met de brede chromenlijst rondom de voorruit ben ik op zoek naar de ijzeren klipjes waarmee ik de chromen sierlijst opnieuw vast kan zetten.
- Verder hoop ik dat iemand mij kan adviseren en/of foto's kan laten zien hoe ik mijn voorruit (heel!) kan demonteren en met welke kit ik deze weer kan monteren. Nu lekt ie met een fikse regenbui....
- Verder hoop ik dat iemand mij kan adviseren en/of foto's kan laten zien hoe ik mijn voorruit (heel!) kan demonteren en met welke kit ik deze weer kan monteren. Nu lekt ie met een fikse regenbui....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-05-2012 17:29 #114062
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic klipjes sierlijst en advies (de)monteren voorruit
Die metalenclips zijn juist de oorzaak van de ellende, deze gaan roesten en dan krijg je die bekende bloemkolen en roestbruine kleur. Ze zitten in de kit en kun je niety zo maar vervangen.
Je moet de hele ruit er uit halen,ontroesten/lassen en nieuwe plakruit plaatsen met plastic clips
Wij monteren voor alle volvo's 140 & 240 nieuwe plakruiten, geef een pb als je hier belangstelling voor hebt
Je moet de hele ruit er uit halen,ontroesten/lassen en nieuwe plakruit plaatsen met plastic clips
Wij monteren voor alle volvo's 140 & 240 nieuwe plakruiten, geef een pb als je hier belangstelling voor hebt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
28-05-2012 17:40 #114063
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic klipjes sierlijst en advies (de)monteren voorruit
Mijn voorruit (145, '70) moet er binnenkort ook uit, Dan ga ik kijken of ik de originele strips weer vast kan krijgen. Maar de 240 strip met die kunststof clips is ook niet geweldig. Ligt er hoger op, ziet er heel anders uit.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
28-05-2012 18:50 #114065
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic klipjes sierlijst en advies (de)monteren voorruit
Ligt hoger ?? Wat bedoel je Rob
De 240 strip heeft een rubber en die kun je vernieuwen, deze ligt juist veel beter aan dan de originele metalen, heeft maar 2 junctions ipv 4 en je moet er echt op letten om het verschil te zien.
De 240 strip heeft een rubber en die kun je vernieuwen, deze ligt juist veel beter aan dan de originele metalen, heeft maar 2 junctions ipv 4 en je moet er echt op letten om het verschil te zien.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
28-05-2012 19:44 #114067
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic klipjes sierlijst en advies (de)monteren voorruit
De 240 lijst is hoger, ligt verder van de ruit af. de 140 lijst is maar ca. 3mm 'hoog'.
Ik zit erover te denken om de originele 140 lijst helemaal in te kitten. Als het kan dus zonder clips.
Maar ik ben dit draadje aan het kapen.
De beruchte clipjes zijn in de VKO te krijgen. Je het er 23 nodig, nummer 682321.
Kitten is geen rocket science. Als je de goede kit koopt, krijg je er een speciaal spuitmondje bij, waarmee je een driehoekvorm op de sponning kan leggen. In plaats van een los gekit 'drolspoor'. Dat driehoekprofiel is het geheim. Dat is totaal bijna een cm hoog. Met het plaatsen van de ruit raak je dus altijd kit en ben je dicht. Goed ontvetten en zorgen dat de ruit niet zakt zolang de kit nog nat is.
Demonteren is me (nog) nooit goed gelukt. Altijd ruzie met de clips die in de weg zitten.
Ik zit erover te denken om de originele 140 lijst helemaal in te kitten. Als het kan dus zonder clips.
Maar ik ben dit draadje aan het kapen.
De beruchte clipjes zijn in de VKO te krijgen. Je het er 23 nodig, nummer 682321.
Kitten is geen rocket science. Als je de goede kit koopt, krijg je er een speciaal spuitmondje bij, waarmee je een driehoekvorm op de sponning kan leggen. In plaats van een los gekit 'drolspoor'. Dat driehoekprofiel is het geheim. Dat is totaal bijna een cm hoog. Met het plaatsen van de ruit raak je dus altijd kit en ben je dicht. Goed ontvetten en zorgen dat de ruit niet zakt zolang de kit nog nat is.
Demonteren is me (nog) nooit goed gelukt. Altijd ruzie met de clips die in de weg zitten.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl