Motorkap 1800E stellen

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
09-05-2012 21:10 #113551 door Arnold de Groot
Motorkap 1800E stellen is gemaakt door Arnold de Groot
Volvo deskundigen,
Heeft iemand een tip om de motorkap hoogte van een Volvo 1800E te stellen. Voor is de hoogte goed maar bij de voorruit zit hij naar mijn mening te hoog. Ik heb al een stel vul-plaatjes verwijderd die aan een kant onder de beugel met rol zaten en de rubber stops gesteld maar het lijkt of het hele mechanisme net iets verder naar beneden moet kantelen om de motorkap goed in de rubbers te drukken. Met de hand kun je de motorkap ook nog 5 mm naar beneden drukken. Ik moet nog 2 a 3 mm zakken.
Kun je nog iets stellen aan het mechanisme binnen in de auto bij de vergrendel-handel?
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-05-2012 22:33 #113553 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Motorkap 1800E stellen
Er zitten afstandhouders, stops onder de motorkap. Links en rechts. Die kunnen in- of uitgeschroefd worden. Moet ik ook nog eens mee pielen...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-05-2012 06:36 #113559 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Motorkap 1800E stellen
Hoi Rob,

Heb ik al geprobeerd, maar zelf als je ze helemaal naar beneden draait gaat de motor kap niet verder naar beneden, Het lijkt of de twee 'vangers' op de stang van de vergrendeling net iets verder naar beneden moeten draaien om de kap iets verder naar benden te trekken. Daarom vraag ik mij af of je nog iets anders kunt afstellen, het mechanisme van de handel lijkt mij de enige andere optie. de rest zit allemaal op vaste niet verstelbare posities.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2012 20:57 #113704 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Motorkap 1800E stellen
Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd om de kap iets lager te stellen en ben er uit. Ten eerste de beugel met rol op de motorkap maximaal naar de voorruit toe, richting vanger om eventuele ruimte in de bek van de vanger te minimaliseren. Ten tweede kun je nog wat bereiken door de handel binnen te 'stellen'. Het mechanisme drukt de kap namelijk tijdens het maken van de slag iets dieper in veert weer iets omhoog als je de handel doordrukt en rust daarna tegen een aanslag. Je kunt het omhoog komen beperken door de aanslag minder ver door te laten drukken. Of beter de aanslag naar voren te halen

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-05-2012 23:45 #113742 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Motorkap 1800E stellen
Mooi dat het gelukt is, Arnold.

Dit zijn van die typische klusjes die je niet te vaak wilt doen en die lastig uit te leggen zijn via het forum.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD